شمانیوز
شما نیوز

ایران خودرو

سیر تا پیاز محصول جدید ایران خودرو همه را انگشت به دهان گذاشت

ایران خودرو قصد دارد محصولی با نام پروژه k125 را تا اواخر سال ۱۴۰۲ روانه بازار کند. در ادامه این نوشتار قصد داریم به صورت صفر تا صدی به معرفی این خودرو بپردازیم.

سیر تا پیاز محصول جدید ایران خودرو همه را انگشت به دهان گذاشت

در اوایل آخرین ماه سال ۱۳۹۸، مدیرعامل وقت شرکت ایران خودرو، فرشاد مقیمی، برای اولین بار پروژه کراس اوور K125 را معرفی کرد. بر اساس برنامه‌ریزی‌های آن زمان، این خودرو قرار بود از اوایل بهمن ماه سال ۱۳۹۹ به بازار عرضه شود. اما در تیرماه سال ۱۳۹۹، اعلام شد که پروژه K125 با عمق داخلی‌سازی ۹۰ درصد، تا پایان سال ۱۴۰۰ در دستور کار قرار گرفته است.

موتور این خودرو از نسل جدید EF7 پلاس توربوشارژ استفاده می‌کند و گیربکس آن شش سرعته است. انتقال قدرت از طریق دستی و یا اتوماتیک انجام می‌شود. پلتفرم این خودرو، پلتفرم خودروی تاراست است که در ابعاد و مشخصات کاملاً تغییر کرده و به یک پلتفرم جدید تبدیل شده است.​

در ماه شهریور سال ۱۴۰۰، مدیر طراحی پروژه خودروی کراس‌اوور ایران‌خودرو، با اعلام اینکه پس از بررسی پلتفرم‌های مختلف، تصمیم گرفته شده که پلتفرم خودروی تارا به عنوان پلتفرم پایه برای توسعه خودروی CUV انتخاب شود، اعلام کرد که مرحله تعریف و هدف‌گذاری این پروژه به پایان رسیده و در حال حاضر در مرحله طراحی قرار دارد. او اضافه کرد که پروژه در ادامه وارد مراحل صحه گذاری و صنعتی‌سازی خواهد شد و به زودی نمونه اولیه خودروی K125 رونمایی خواهد شد. این محصول در پایان سال ۱۴۰۱ به مرحله تولید انبوه خواهد رسید.

بالاخره اسم نهایی پروژه k125 چه می‌شود؟

گفته می‌شود که “ری‌را” نهایی نام پایانی پروژه K125 ایران‌خودرو نخواهد بود و به جای آن، یکی از مناطق ایران به عنوان نام پایانی برای این پروژه انتخاب خواهد شد.

از بین گزینه‌های مطرح شده برای نام جدید پروژه K125، گفته می‌شود “طبس” و “سیستان” مجوزهای لازم را از وزارت صمت دریافت کرده‌اند، اما هنوز نام نهایی برای پروژه مشخص نشده است.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied