شمانیوز
شما نیوز

۲۰ سال همراهی بیمه پارسیان با ارائه محصولات فناورمحور

شرکت بیمه پارسیان که به تازگی جشن ۲۰ سالگی فعالیت خود را با گزارشی از یک عملکرد مطلوب به پایان رساند، در سال‌های اخیر روند رو به رشدی را در رسیدن به اهداف از پیش‌تعیین شده شرکت در جهت افزایش سرمایه گذاری، سودآوری و تحول دیجیتال و بهبود فرآینده، رشد درآمد و سطح توانگری مالی داشته است. موفقیت‌هایی که حاصل اجرای برنامه‌های فناورمحور در ارائه خدمات با محصولات جدید برای اولین بار در صنعت بیمه کشور می‌باشد.

۲۰ سال همراهی بیمه پارسیان با ارائه محصولات فناورمحور

به گزارش شمانیوز، سالگرد ۲۰ سالگی شرکت بیمه پارسیان بهانه‌ای شد تا به آخرین دستاوردهای این شرکت فعال در صنعت بیمه بپردازیم. شرکت بیمه پارسیان در تلاش است که همچنان در صنعت بیمه کشور به عنوان یکی از توانمندترین شرکت ها، جایگاه خود را ارتقا بخشد. برای این منظور این شرکت فعال در صنعت بیمه برنامه‌های خود را براساس آخرین روش‌های روز دنیا در جهت کسب رضایت از مشتریان و سهامداران خود قرار داده است. 

در پایان مجمع عمومی عادی سالانه بیمه پارسیان که همزمان با ۲۰ سالگی فعالیت این شرکت برگزار شد، ۱۵۰ ریال سود نقدی به سهامداران تقسیم شد و با توجه به مبلغ کل سود شرکت مابقی آن جهت افزایش سرمایه شرکت منظور شد. در این جلسه مبلغ ۱۵ میلیارد ریال نیز به عنوان بودجه در اختیار هیأت مدیره جهت فعالیت در راستای توسعه مسئولیت‌های اجتماعی با تصویب سهامداران شرکت قرار گرفت. 

شرکت بیمه پارسیان با داشتن سهم بازار نزدیک به پنج درصدی یکی از مهمترین شرکت بیمه گری در صنعت بیمه ایران است. این شرکت در برخی از رشته های بیمه گری دارای بالاترین سهم بازار است. بیمه پارسیان سال ۱۴۰۱ رشدی بیش از نیم هزار و ۴۲۲ درصدی در سود عملیاتی و انباشته را رقم زد. 

این شرکت در پایان سال گذشته بیش از ۷.۸ هزار میلیارد تومان بیمه نامه صادر کرد و رشد ۸۷ درصدی را نسبت به سال ۱۴۰۰ رقم زد. این شرکت بیمه ای در پایان سال ۱۴۰۱ بیش از ۵ هزار میلیارد تومان پرداخت خسارت داشت تا در این زمینه هم نسبت به سال ۱۴۰۰ رشد ۸۹ درصدی را ثبت کرده باشد. 

سایر نتایج از صورت های مالی بیمه پارسیان حاکی از این است، سود عملیاتی در پایان سال مالی ۱۴۰۱ با ۵۶۶ درصد رشد نسبت به سال ۱۴۰۰ به ۳۸۵.۶ میلیارد تومان رسیده که عمده دلایل چنین رشدی را باید در افزایش سود ناشی از تسعیر ارز نسبت به سال ۱۴۰۰ و افزایش درآمد سرمایه گذاری های ناشی از تقسیم سود شرکت های سرمایه پذیر جستجو کرد. 

دیگر دستاورد بیمه پارسیان در پایان سال قبل رشد خیره کننده و چند صد درصدی سود انباشته بود. طبق صورت های مالی تلفیقی، سود انباشته در پایان سال قبل ۵۰۰.۹ میلیارد تومان بود که نسبت به سال ۱۴۰۰ رشد ۴۲۲ درصدی را پشت سر گذاشت. رقم سود انباشته این شرکت هم در صورت های مالی جداگانه ۴۴۵.۸ میلیارد تومان بود که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل افزایش ۳۷۹ درصدی را محقق کرد. 

از آنجایی که دوام و بقای هر شرکتی به اعتماد بیمه‌گذارانش وابسته است، شرکت بیمه پارسیان در سال‌های اخیر تلاش خود را در ورود پوشش‌های جدید حمایتی با ارائه خدمات جدید مبتنی بر فناوری در جهت سهولت دریافت بیمه‌نامه و پرداخت خسارت به کار بست که می‌توان گفت در این راه موفق عمل کرده است.  

 

محصولات جدید و جذاب فناورمحور پارسیان   

در همین راستا، شرکت بیمه پارسیان در بیستمین سال فعالیت خود از ۳ محصول جدید رونمایی کرد که دو محصول «قلک» و «کروکی آنلاین» از اولین‌های صنعت بیمه کشور می‌باشد. به گفته مدیرعامل این شرکت، بیمه پارسیان با توجه به این موضوع که محصولات بیمه‌ای به سمت دیجیتالی شدن می‌روند و فضای مجازی برای ارائه خدمات بیمه‌ای از جمله صدور بیمه نامه یا دریافت خسارات بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد، اقدام به راه اندازی کمیته دیجیتالی در شرکت بیمه پارسیان کرده است. 

بیمه پارسیان در نمایشگاه نمایشگاه بورس، بانک و بیمه امسال از سه محصول جدید خود در حوزه فناوری رونمایی کرد که اولین محصول "چتر همراه پارسیان" با قابلیت نصب روی سیستم‌های اندروید و IOS برای هر نوع بیمه نامه با امکان مشاهده مراکز و نمایندگی‌های بیمه پارسیان بود.  

محصول دیگر که برای نخستین بار در کشور عرضه شد "بیمه نامه قلک" نام دارد که زیرمجموعه بیمه‌های عمر و سرمایه گذاری است. بیمه پارسیان با ارائه این محصول این امکان را فراهم کرده تا با همکاری بانک و بیمه هر فردی بتواند از بانک درخواست کند که هر روز در پایان وقت اداری چند رقم آخر حساب بانکی وی به موجودی حساب بیمه عمر و سرمایه گذاری واریز شود. 

جذابیت این محصول در این است که مبالغ خورد حساب بانکی هر روز آخر وقت خارج و در بیمه نامه عمر و سرمایه گذاری پرداخت می‌شود، همان مبالغی که همگی ما در آخر رقم‌های موجودی خود به آن دقتی نمی‌کنیم ولی با این روش به عنوان مثال ۲۰۰ هزار تومان حق بیمه برای بیمه نامه عمر و سرمایه گذاری پرداخت می‌شود و افراد اصلا متوجه نشده‌اند که در چه زمانی هزینه بیمه نامه عمر و سرمایه گذاری را پرداخت کرده‌اند. روشی جذاب با پرداخت ساده که همه مزایای بیمه نامه عمر و سرمایه گذاری را داراست. 

طرح دیگر "کروکی آنلاین" است که برای اولین بار در صنعت بیمه کشور انجام شده فرایند آن به صورت کامل تعریف شده است. این طور نیست که بخشی از فرایند حضوری و بخشی دیگر غیرحضوری باشد. افراد می‌توانند با نصب این برنامه کاربردی بر روی تلفن‌های همراه خود برای پرداخت و دریافت خسارت مالی از طریق شماره تلفن‌های موجود در این برنامه و اعلام مشخصات خودرو وعکس محل حادثه اقدام کنند. اگر دو طرف پذیرفتند، در مرحله بعدی مشخص می‌شود که به ماشین چقدر آسیب رسیده و کارشناسان به صورت آنلاین اجرت تعمیرات، قیمت قطعات و... را اعلام خواهند کرد. پس از تاییدیه رضایت زیاندیده همان لحظه خسارت به حساب وی واریز خواهد شد. 

شرکت بیمه پارسیان در سال ۱۳۹۹ توانست ۴.۵ درصد بازار بیمه کشور را از آن خود کند و پنجمین شرکت بیمه در کشور از نظر مبلغ فروش به شمار می‌رود. این شرکت که در سال ۱۳۸۲ شروع به کار کرد در تمام رشته‌های بیمه‌ای فعالیت دارد. این شرکت پوشش بیمه‌ای برای بیمه شخص ثالث، بیمه بدنه، بیمه عمر، بیمه آتش سوزی و سایر بیمه‌های مربوط به اموال و اشخاص را ارائه می‌دهد. 

علاوه بر این، بیمه پارسیان تحصیل پوشش بیمه‌های اتکایی از داخل یا خارج از کشور را نیز فراهم می‌کند. این شرکت قبول بیمه‌های اتکایی از موسسات بیمه داخلی یا خارجی در حدود مقررات و ضوابط مربوط را نیز تضمین می‌کند. پارسیان همچنین از محل سرمایه، ذخایر و اندوخته‌های فنی و قانونی خود، به سرمایه‌گذاری می‌پردازد، این سرمایه‌گذاری‌ها بر اساس چهارچوب مقررات انجام می‌شود.

 

 

گزارش: الهه سی ستار

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied