شمانیوز
شما نیوز

آلبالو

آلبالو و فشار خون | با این میوه تابستانی دیگر نگران فشار خون نباشید

با ما همراه باشید تا از خواص آلبالواگاه شوید.

آلبالو و فشار خون | با این میوه تابستانی دیگر نگران فشار خون نباشید

آلبالو یک میوه تابستانی خوشمزه است.  آلبالو جز میوه های ترش و پرطرفدار است. آلبالو خواص درمانی زیادی دارد.  آلبالو حاوی مقادیر قابل توجهی از ملاتونین هستند که در درمان بی خوابی سودمند است.

فشار خون را تنظیم می کند 
یکی از عمده‌ترین خواص چای آلبالو تاثیر آن در کاهش فشار خون است. کاهش فشار خون می‌تواند از بروز بیماری‌های قلبی و سکته مغزی پیشگیری به عمل آورد.

آلبالو به تنظیم فشار خون و ضربان قلب کمک می کند و خطرات بیماری های قلبی و عروقی را کاهش می دهد. این به خاطر حضور پتاسیم است که گشاد کننده عروق است. همچنین حاوی فیتواسترول ها هستند که سطح کلسترول بد را کاهش می دهد.

چای آلبالو 2

 

دیگر خواص آلبالو

افرادی که مبتلا به کبد چرب هستند، با رژیم غذایی سالم و متعادل می‌توانند به سلامت خود کمک کنند. این بیماری درمان قطعی ندارد و با تشخیص به‌موقع آن، می‌توانید آن را کنترل کنید.

آنتی‌اکسیدان موجود در میوه آلبالو باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود. مصرف میوه آلبالو به‌صورت دمنوش، موجب کاهش ورم و التهاب در کبد و کلیه می‌شود. افزایش حجم ادرار باعث دفع سموم از مجاری ادراری، تصفیه کبد و کلیه می‌شود. بنابراین چای آلبالو به کنترل بیماری کبد چرب کمک می‌کند.

آلبالو سرشار از ویتامین‌های ای، ب، سی و آنتی‌اکسیدان بتاکاروتن است. این مواد مغذی نه‌ تنها عوارضی برای دوران بارداری ندارند، بلکه موجب سلامت مادر و جنین در این دوران می‌شود.

ملاتونین موجود در میوه آلبالو به تنظیم خواب کمک می‌کند. نوشیدن یک فنجان چای آلبالو در طول روز به بی‌خوابی خانم‌های باردار کمک می‌کند.

فلانوئید موجود در چای آلبالو، موجب بهبود گردش خون و جلوگیری از لخته‌شدن خون می‌شود. در نتیجه تغذیه جنین از طریق جفت بهتر انجام می‌شود.

دو روش برای تهیه چای آلبالو برای کاهش فشار خون

  • مواد لازم در روش اول:
  • ۱۰ عدد آلبالو بدون هسته
  • ۱ لیوان آب
  • نبات یا عسل به مقدار دلخواه

آلبالوها را در قوری ریخته و ۱ لیوان آب سرد روی آنها بریزید. قوری را روی شعله گاز قرار دهید تا آب جوش بیاید. بعد از جوش آمدن آب، درجه حرارت را کاهش داده و ۲۰ دقیقه صبر کنید تا دم بکشد. در نهایت دمنوش خود را با عسل یا نبات شیرین کرده و میل کنید.

  • روش دوم

در روش دوم برای بهره‌گیری از خواص آلبالو می‌توانید مقداری آلبالو را به قوری که چای سیاه در آن در حال دم کشیدن است اضافه کرده، ۲۰ دقیقه صبر کنید و بعد آن را در کنار عسل، نبات یا شکر مورد استفاده قرار دهید.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied