شمانیوز
شما نیوز

سهم 60درصدی تامین سرمایه تمدن از تامین مالی جمعی

حجم تأمین مالی از سکوهای تامین مالی جمعی به 1080میلیارد تومان رسید

بررسی های شرکت فرابورس ایران از عملکرد 18سکوی تامین مالی جمعی نشان می دهد 193طرح به ارزش 1080میلیارد تومان از این بستر تامین مالی شده اند که سکوی « آی بی کراد » به تنهایی با 33طرح سهم607میلیارد تومانی از این بازار را به خود اختصاص داده است .

حجم تأمین مالی از سکوهای تامین مالی جمعی به 1080میلیارد تومان رسید

 به گزارش مدیریت ارتباطات و رسانه شرکت تامین سرمایه تمدن ، طبق آخرین آماردرج شده در پرتال شرکت فرابورس ایران از دی ماه سال 1399تا 10 تیرماه 1402جمعا 193طرح از سوی 18 سکوی تأمین مالی جمعی شده اند که در این میان سکوی تامین مالی جمعی آی بی کراد از نظر تعداد 33طرح و از لحاظ ارزش نزدیک به 60درصد تامین مالی جمعی شرکت های تولیدی و صنعتی را بر عهده داشته است .

اکثر تأمین مالی‌های صورت گرفته در بستر سکوی آی بی کراد تامین سرمایه تمدن ، سررسیدی در حدود یک سال داشته و جذب سرمایه‌ها عمدتا در طرح‌های تولیدی حوزه‌های ماشین‌آلات و تجهیزات، ابزار پزشکی و محصولات دارویی و آرایشی بهداشتی، صنایع شیمیایی، رایانه‌ای با مبالغی از4میلیارد تومان تا 25 میلیارد تومان بوده است.

پایدارترین تامین مالی جمعی

سکوی تامین مالی آی بی کراد اولین پویش جهت تامین مالی جمعی  را اواخر دی ماه 1400برای شرکت دارویی پارس حیان آغاز کرد وبا گذشت 18ماه از آغاز فعالیت توانسته است 60درصد سهم این بازار را به خود اختصاص دهد.

باور به حمایت از بنگاه های تولیدی کوچک ،  متوسط و فناور محور سکوی آی بی کراد را به عنوان پایدارترین سکو در بازار سرمایه کشور تبدیل کرده است و با سیاست های اتخاذ شده در سال مهار تورم و رشد تولید ارزش تامین مالی های سکوی آی بی کراد به بیش از یک هزار میلیارد تومان تا پایان آذر ماه 1402خواهد رسید.

خدمت آی‌بی‌کراد به تولید کشور

تامین مالی جمعی یکی از نوآوری های مالی که کارکرد واسطه‌گری سیستم بانکداری را به چالش کشیده است. ایده تأمین مالی جمعی ایده جدیدی نیست. چیزی که جدید است مفهوم واسطه گری مالی بر پایه تکنولوژی است. درواقع تأمین ‌‌‌ مالی جمعی شیوه نوینی برای تأمین ‌‌‌ تمام یا بخشی از منابع مالی مورد نیاز جهت آغاز یک کسب‌و‌کار جدید یا ادامه کسب‌و‌کار موجود است. شرکت تأمین سرمایه تمدن به مدد جایگاه راهبردی خود در بازار سرمایه کشور و جهت توسعه فرهنگ سرمایه‌گذاری، کمک به تأمین مالی بنگاه‌های اقتصادی و تکمیل زنجیره ارزش سهامداران، طی سال های گذشته تاکنون توانسته با جذب منابع سرمایه‌گذاران، توسعه فضای سرمایه‌گذاری و تأمین مالی به جایگاه درخوری دست یابد.

 سیاست های آی بی کراد

تسهیل تأمین مالی طرح‌ها و ایده‌های نوآورانه ،  متنوع سازی جذب منابع از طریق بستر سازی جهت جذب منابع خرد به روشی نو آورانه و متفاوت با روش های سنتی جذب منابع و توسعه شرکت های کوچک ومتوسط ، دانش بنیان و فناور محور و تلاش در جهت تداوم فعالیت آنها می باشد .

شرایط طرح های تامین مالی شده

تامین مالی شرکت های تولیدی و صنعتی از برنامه های محوری و اصلی تامین سرمایه تمدن در بازار سرمایه کشور می باشد در همین راستا با آغاز به کار سکوی تامین مالی آی بی کراد بیش از 100طرح تولیدی و صنعتی معتبر در خواست تامین مالی از بستر آی کراد را ارایه کرده اند که تا به امروز صرفا 33طرح توانسته اند پارامتر ها و استانداردهای شرکت را جهت تامین مالی کسب نمایند .

تامین مالی سریع« Fast financing » شعار تمدن در کراد فاندینگ می باشد بدین منظور از زمان معرفی طرح تا اتمام تامین  مالی به طور میانگین 30 روز طول می کشد.

تمامی طرح های تامین مالی شده متعلق به شرکت های معتبر با توانمندی مالی بالا بوده بگونه ای که این شرکت ها به رغم داشتن درآمدهای 100تا 2هزارمیلیارد تومان در سال جهت کاهش ریسک سرمایه گذاران ضمانت نامه های معتبر بانکی (ضمانت تعهد پرداخت )برای طرح ها ارایه کرده اند .

بنابر این گزارش شرکت فرابورس ایران در تلاش است با اقداماتی همچون توسعه سکوهای تأمین مالی جمعی، ایجاد بازار ثانویه معاملات گواهی شراکت تأمین مالی و افزایش سواد مالی در این حوزه، فرهنگ تامین مالی و سرمایه‌گذاری با این روش را در کشور توسعه بخشد.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied