شمانیوز
شما نیوز

منطقه آزاد ماکو

برقراری تاکسی هوایی و آموزش خلبانی هواپیماهای فوق سبک در منطقه آزاد ماکو

معاون عملیات هوانوردی فرودگاه بین المللی منطقه ازاد ماکو با اشاره به مانور پیشرفته ترین هواپیمای آموزشی کشور در فرودگاه منطقه آزاد ماکو از برقراری تاکسی هوایی و آموزش خلبانی هواپیماهای فوق سبک و پاراموتور، پاراگلایدر و کایت در منطقه آزاد ماکو خبرداد.

برقراری تاکسی هوایی و آموزش خلبانی هواپیماهای فوق سبک در منطقه آزاد ماکو

کاپیتان صداقت در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری منطقه آزاد ماکو گفت:‌ با دستور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو، راه‌اندازی تاکسی هوایی (ایرتاکسی) و برقراری پرواز آموزشی طی توافق با بخش خصوصی در این منطقه در دست پیگیری است.

وی افزود: “ایر ‌تاکسی” یا “تاکسی هوایی” اصطلاح است که برای انواع هواپیماهای تک موتوره و دو موتوره با ظرفیت کم (۲ الی ۱۹ نفره) و در مسیرهای کوتاه و فرودگاه های خارجی نزدیک انجام شود. .

این مسئول اضافه کرد: فعال‌سازی ایرتاکسی‌ها موجب ارتباط بهتر بین فرودگاه‌ منطقه آزاد ماکو و فرودگاه‌های استان‌های همجوار و حتی شهرهای کشورهای همسایه می‌شود و در نهایت به اقتصاد کمک خواهد کرد.

وی از اقدام سازمان منطقه آزاد ماکو برای آموزش خلبانی هواپیمای یک موتوره (فوق سبک)، پارا موتور،  پاراگلایدر و کایت خبرداد و اظهارداشت:  در نظر داریم مرکز آموزش صنعت هواپیمایی را در منطقه آزاد ماکو با همکاری مرکز فناوری و نوآوری سازمان منطقه آزاد ماکو راه اندازی کنیم تا ضمن آموزش خلبانی  زمینه پرورش استعدادهای نیروی انسانی منطقه برای ورزش های هوایی را فراهم آوریم.

او خاطرنشان ساخت: توسعه هوانوردی عمومی با هواپیماهای سبک و کوچک با عنوان “ایرتاکسی” در فرودگاه‌هایی ار جمله فرودگاه ماکو ‌می‌تواند به توسعه و رونق منطقه کمک کند و البته ایرتاکسی، جزو برنامه‌های دولت بوده و اکنون در مسیر عملیاتی شدن قرار دارد.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied