شمانیوز
شما نیوز

منطقه آزاد ماکو

تداوم توسعه زیربنایی منطقه آزاد ماکو با اجرای ۱۰ پروژه شاخص عمرانی

معاون عمرانی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: در سال جاری ده پروژه شاخص عمرانی با اعتبار اولیه ۹۵۰ میلیارد تومان در منطقه آزاد ماکو در حال اجرا است.

تداوم توسعه زیربنایی منطقه آزاد ماکو با اجرای ۱۰ پروژه شاخص عمرانی

علی داداش زاده در گفت و گو با پایگاه خبری منطقه آزاد ماکو با اشاره به اهمیت توسعه زیربنایی و عمرانی منطقه آزاد ماکو افزود: پروژه های متعددی با عنوان فاز دوم طرح آماده سازی محدوده های توسعه منطقه آزاد ماکو در حال اجرا می باشد که  در بسته کاری اول با اعتبار بالغ بر ۵۱۵ میلیارد تومان: عملیات اجرایی آماده سازی زون A محدوه فاز اول توسعه منطقه آزاد ماکو با ۱۵٪ پیشرفت فیزیکی، تکمیل و روسازی جاده کمربندی لجستیک با ۷۰٪ پیشرفت و تکمیل و بهسازی راه بازرگان به ساری سو با ۱۰۰٪ پیشرفت فیزیکی و تعریف و بهسازی جاده کمربندی انجام می گیرد.

وی افزود: در بسته دوم نیز تکمیل، آماده سازی و روسازی سایت شهرک صنایع سبک منطقه آزاد ماکو با اعتبار بیش از ۱۶۴ میلیارد تومان با پیشرفت فیزیکی ۷۲ درصدی در حال اجرا است.

داداش زاده اضافه کرد: بسته کاری سوم  نیز شامل عملیات اجرایی احداث پل قره جالو واقع در محور مرگنلر به پلدشت و واریانت مربوطه با ۱۰۰ درصد پیشرفت فیزیکی وبیش از ۲۱۷ میلیارد ریال قرارداد اولیه اجرا شد.  بسته کاری چهارم نیز با عنوان عملیات اجرایی احداث منبع ذخیره آب شهرک صنایع سبک منطقه آزاد ماکو با بیش از ۴/۸ میلیارد تومان  اعتبار اولیه به اتمام رسیده است.

وی با اشاره به اینکه عملیات فاز اول فنس کشی محدوده منطقه آزاد ماکو به طول ۱۰ کیلومتر با ۲۵۶ میلیارد ریال به اتمام رسیده افزود:‌ عملیات فاز دوم فنس کشی محدوده منطقه آزاد ماکو (به طول ۱۳/۵ کیلومتر) نیز با ۱۶/۷ میلیارد تومان قرارداد اولیه وپیشرفت فیزیکی ۲۰ درصد در حال اجرا می باشد و در سال جاری به بهره برداری خواهد رسید.

معاون عمرانی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد ماکو بیان داشت: ادامه اجرای تعریض و بهسازی بزرگراه ماکو – بازرگان (محدوده روستای کشمش تپه تا سه راهی آواجیق) با اعتبار اولیه ۲۰/۸ میلیارد تومان و پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصدی همچنین طرح آماده سازی محدوده های توسعه منطقه آزاد ماکو و عملیات اجرایی آماده سازی اراضی زون B فاز اول توسعه محدوده منطقه آزاد ماکو) با پیشرفت ۲۰ درصدی و مبلغ اولیه قرارداد ۹۰/۵ میلیارد تومان در حال اجرا هستند.

این مسئول اضافه کرد: تعریض و بهسازی محور ماکو-قیلیش لانمیش به طول حدود ۴.۱ کیلومتر و فاز اول اجرای ساختمان و سایت گمرک گیت ورودی منطقه آزاد ماکو با اعتبار به ترتیب ۴۳/۸ میلیارد و ۳۷/۳ میلیارد تومان از دیگر پروژه های در حال اجرا می باشد.

وی خاطرنشان ساخت: مبالغ اعلام شده، مبالغ اولیه قرار داد می باشد و بعد از اجرا و اتمام، با توجه به هزینه های جانبی و پیش بینی نشده ممکن است تغییر کند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied