شمانیوز
شما نیوز

بورس

رشد شاخص کل بورس ادامه دار شد | بورس سبز ماند

امروز سه شنبه 13 تیر 1402 شاخص کل بورس با رشد همراه بوده است.

رشد شاخص کل بورس ادامه دار شد | بورس سبز ماند

شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز سه‌شنبه، ۱۳ تیر با ۱۸ هزار و ۶۹۴ واحد افزایش، در ارتفاع ۲‌میلیون و ۲۰۲ هزار واحدی ایستاد.

شاخص هم‌وزن با ۹ هزار و ۹۵۱ واحد افزایش به ۷۷۳ هزار و ۲۹۸ واحد و شاخص قیمت با پنج‌هزار و ۷۶۳ واحد رشد به ۴۴۷ هزار و ۸۲۱ واحد رسید.

امروز در معاملات بورس تهران، بیش از هشت میلیارد و ۷۶۲ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۶۹ هزار و ۵۴۰ میلیارد ریال معامله شد.

بورس

فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با چهار ‌هزار و ۱۷۴ واحد، ملی صنایع مس ایران (فملی) با سه ‌هزار و ۲۹۵ واحد، حکشتیرانی جمهوری اسلامی ایرات (حکشتی) با یک هزار و ۲۰۴ واحد، بانک تجارت (وتجارت) با ۷۵۰ واحد و توسعه معادن و فلزات (ومعادن) با ۶۳۴ واحد تاثیر مثبت بر شاخص بورس داشتند.

در مقابل گسترش نفت و گاز پارسیان (پارسان) با ۷۰۰ واحد، پتروشیمی پردیس (شپدیس) با ۶۷۲ واحد، شرکت سرمایه‌گذاری غدیر (وغدیر) با ۶۳۲ واحد، پتروشیمی شیراز (شیراز) با ۴۲۸ واحد و مبین انرژی خلیج فارس (مبین) با ۲۸۹ واحد تاثیر منفی بر شاخص بورس داشتند.

بر پایه این گزارش، گروه مالی شهر (شهر)، سیمان اصفهان (سصفها)، سایپا (خساپا)، بانک ملت (وبملت)، گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو (خگستر)، ایران خودرو (خودرو) و پتروشیمی پردیس (شپدیس) در نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند.

گروه خودرو هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه یک میلیارد و ۴۰۳ میلیون برگه سهم به ارزش ۶ هزار و ۸۷۷ میلیارد ریال دادوستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز بیش از ۱۴۸ واحد افزایش داشت و به ۲۸ هزار و ۴۱۳ واحد رسید.

در این بازار بیش از پنج میلیارد و ۹۰۸۳ میلیون برگه سهم و اوراق مالی داد و ستد شد.

فولاد هرمزگان جنوب (هرمز)، داروسازی دانا (ددانا)، سنگ آهن گهرزمین (کگهر)، بانک دی (دی)، صنعتی مینو (غصینو) و سیمان ساوه (ساوه) تأثیر مثبت بر شاخص فرابورس داشتند.

در مقابل پلیمر آریا ساسول (آریا)، مجتمع جهان فولاد سیرجان (فجهان)، سرمایه گذاری مالی سپهر صادرات (وسپهر)، پتروشیمی مارون (مارون)، سپیدار سیستم آریا (سپیدار) و نفت ایرانول (شرانل) با تأثیر منفی بر این شاخص همراه بودند.

منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied