شمانیوز
شما نیوز

یارانه معیشتی

واریز یارانه ویژه عید غدیر صحت دارد؟

برخی از رسانه‌ها از واریز یارانه عید غدیر خبر می‌دهند. اما آیا دولت برای عید غدیر قرار است یارانه جدیدی پرداخت کند و یا عیدی جدیدی در راه است؟

واریز یارانه ویژه عید غدیر صحت دارد؟

ماجرای پرداخت یارانه و یا عیدی غدیر در سال گذشته هم خبرساز شده بود. اما سال گذشته هم دولت هیچ یارانه جدیدی پرداخت نکرد و امسال هم مانند سال گذشته قرار نیست یارانه جدیدی پرداخت شود.

به نقل از شرق، تنها یارانه‌ای که اکنون پرداخت می‌شود یارانه نقدی ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومان است که بیستم هر ماه به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود. البته دولت سال گذشته و سال قبل از آن، دو یارانه مناسبتی هم برای مردم واریز کرد. اما بعید است که امسال دولت بخواهد چنین یارانه‌ای واریز کند.ماجرای یارانه یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومانی چیست؟

تنها خبری که درباره واریز یارانه و کمک معیشتی مطرح شده مربوط به معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد است که اعلام کرده با توجه به شرایط اقتصادی و هزینه‌های خانوار، معتقدیم سرانه دریافتی هر فرزند یتیم و محسنین باید حداقل به یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان برسد.

این مقام مسئول اعلام کرده که پویش «به عشق علی» به منظور جذب حامیان طرح اکرام ایتام و محسنین همزمان با دهه امامت و ولایت برگزار می‌شود و یک میلیون و ۳۰۰ هزار حامی در سراسر کشور، حمایت مادی و معنوی از فرزندان یتیم و محسنین را متعهد شده‌اند.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد اظهار کرد: سرانه ماهانه دریافتی ایتام از محل کمک‌های مردمی حدود ۸۵۰ هزار تومان است. آسوده خاطرنشان کرد: همچنین سرانه دریافتی فرزندان محسنین به ۴۵۰ هزار تومان در ماه رسیده است که با به دنبال افزایش این کمک‌ها از طریق جذب حامیان جدید هستیم.

به عبارتی گویا قرار است طرحی برای حمایت از ایتام برگزار شود. اما جزئیات آن هنوز مشخص نیست.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied