شمانیوز
شما نیوز

رژیم غذایی

یک رژیم غذایی فوق‌العاده برای سالمندان

نکته کلیدی برای تغذیه سالم این است که با افزایش سن روی غذا‌های کامل و کم فرآوری شده تمرکز کنید، غذایی که تا حد امکان به شکل طبیعی خود نزدیک باشد.

یک رژیم غذایی فوق‌العاده برای سالمندان

 نکته کلیدی برای تغذیه سالم این است که با افزایش سن روی غذا‌های کامل و کم فرآوری شده تمرکز کنید، غذایی که تا حد امکان به شکل طبیعی خود نزدیک باشد.

میوه و سبزیجات فراوان بخورید

سعی کنید ۲-۳ وعده در روز از میوه‌های رنگارنگ مانند انواع توت‌ها یا هندوانه بخورید. وقتی صحبت از سبزیجات می‌شود، سبزی‌های برگ دار تیره و غنی از آنتی اکسیدان مانند کلم پیچ، اسفناج ، کلم بروکلی و همچنین سبزیجات رنگارنگ مانند هویج و کدو حلوایی را انتخاب کنید. سبزیجات خود را با روغن زیتون و پنیر بز اشتها آورتر کنید.

برای سلامت استخوان‌ها کلسیم زیاد استفاده کنید

حفظ سلامت استخوان با افزایش سن به دریافت کافی کلسیم برای جلوگیری از پوکی استخوان و شکستگی استخوان بستگی دارد. منابع خوب شامل شیر، ماست و پنیر یا منابع غیر لبنی مانند توفو، کلم بروکلی، بادام و کلم پیچ است.

منابع پروتئینی خود را متنوع کنید

با افزایش سن، خوردن پروتئین باکیفیت کافی می‌تواند خلق و خوی شما را بهبود بخشد، مقاومت شما را در برابر استرس، اضطراب و افسردگی افزایش دهد و حتی به شما کمک کند واضح‌تر فکر کنید. با این حال، خوردن بیش از حد پروتئین از محصولات گوشتی فرآوری شده مانند سوسیس، بیکن و سالامی ممکن است خطر بیماری قلبی، سرطان و سایر مشکلات سلامتی را افزایش دهد. با گنجاندن بیشتر ماهی، لوبیا، نخود، تخم مرغ، آجیل و دانه‌ها در رژیم غذایی خود، به جای تکیه بر گوشت قرمز، منابع پروتئین خود را متنوع کنید.

فیبر بیشتری بخورید

فیبر رژیمی می‌تواند خطر بیماری قلبی، سکته و دیابت را کاهش دهد، سلامت پوست شما را بهبود بخشد و به کاهش وزن کمک کند. با افزایش سن، سیستم گوارش شما سخت‌تر کار می‌کند، بنابراین مهم است که فیبر کافی را در رژیم غذایی خود بگنجانید. زنان بالای ۵۰ سال باید حداقل ۲۱ گرم فیبر در روز و مردان بالای ۵۰ سال حداقل ۳۰ گرم فیبر در روز مصرف کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied