شمانیوز
شما نیوز

سازمان منطقه آزاد کیش

گسترش امید موجب تقویت سرمایه‌های اجتماعی می شود

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش گفت: نقش رسانه‌ها در توسعه و گسترش امید در جامعه و به نوبه آن تقویت سرمایه اجتماعی که توسعه پایدار را به همراه خواهد داشت؛ تاثیرگذار و غیر قابل انکار است.

گسترش امید موجب تقویت سرمایه‌های اجتماعی می شود

رحیم سرهنگی در نشست صمیمانه با اصحاب رسانه که همزمان با روز قلم در سالن رازی مرکز همایش های بین المللی برگزار شد؛ افزود: تقویت سرمایه اجتماعی با امید آفرینی محقق می شود و در این میان رسانه های گروهی می توانند با انعکاس دستاوردهای موفق مسوولان و ایجاد انگیزه و امید در جامعه، در این زمینه پیش قدم باشند.

سرهنگی با اشاره به لزوم پاسخگویی مسئولان، بر مطالبه گری و پیگیری عملکرد مسئولان کیش از سوی اصحاب رسانه تاکید کرد و گفت: از انتقاد سازنده استقبال می کنیم و آن را نیاز جامعه کیش می دانیم اما در این میان آنچه نباید فراموش شود لزوم ایجاد انگیزه و امید در بین سرمایه های اجتماعی است.

وی، بر تداوم برگزاری جلسات با رسانه های گروهی تاکید کرد و گفت: ایفای نقش رسانه ها در جذب مردم و جلب همکاری آنان، موجب تحقق توسعه همه جانبه کیش می شود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، آشنا کردن مردم با ظرفیت های کیش، جلب مشارکت کارشناسان و صاحب نظران نخبه و سرمایه گذاران، نظارت عمومی و کمک به مسوولان برای تحقق توسعه را از جمله وظایف رسانه های گروهی عنوان و خاطر نشان کرد: رسانه های کیش می توانند با توجه به ارتباطات نزدیک خود با مردم، به عنوان موتور محرکه توسعه این منطقه در راستای توسعه پایدار و فراگیر کیشوند محور حرکت کنند.

سرهنگی افزود: در تلاش برای ایجاد زیرساخت‌ها و ارتقا شاخص‌های زندگی و توسعه همه جانبه و متوازن در کیش هستیم تا این جزیره از سوی نخبگان کشور جهت سکونت دائم مورد توجه قرار گیرد.

وی حوزه مالی و سرمایه‌گذاری و اقتصاد دیجیتال را از جمله دیگر ظرفیت‌های تعریف شده جزیره کیش عنوان کرد و افزود: جزیره کیش می تواند پایلوت بسیاری از طرح‌های اقتصادی باشد که پس از اجرا در این منطقه، به عنوان الگو به کشور معرفی شود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با درخواست حمایت اصحاب رسانه از انتصاب مدیران جوان در سازمان منطقه آزاد کیش خاطر نشان کرد: سازمان منطقه آزاد کیش مصمم است با بکارگیری تمام ظرفیت های خود در راستای ارتقاء اقتصادی و توسعه فرهنگی و اجتماعی کیش گام بردارد و محقق شدن این مهم، بدون همکاری قشرهای مختلف مردم از جمله اصحاب رسانه امکان پذیر نخواهد بود.

سرهنگی همچنین از برنامه ریزی جهت ارتقا سطح آموزش و پرورش کیش و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی خبرداد و افزود: اقدامات مثبتی در حال انجام است که نتایج آن به اطلاع مردم خواهد رسید.

وی با بیان این که خرید هواپیما توسط بخش خصوصی و سرمایه گذاران کیش پایان بخش مشکل کمبود هواپیما در مسیر کیش در فصل تابستان است؛ افزود: شرکت‌های هواپیمایی که در نیمه نخست امسال همکاری لازم را داشته و پاسخگوی تقاضای سفر به کیش باشند؛ درخواست آنها برای افزایش پرواز یا خدمات بیشتر و توسعه پروازی در نیمه دوم سال در اولویت قرار خواهد گرفت.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied