شمانیوز
شما نیوز

خاکشیر

خاکشیر و رفع عطش | در تابستان شربت خاکشیر را از دست ندهید

در مقاله زیر از خواص خاکشیر و طزر تهیه شربت خاکشیر آگاه شوید.

خاکشیر و رفع عطش | در تابستان شربت خاکشیر را از دست ندهید

خاکشیر گیاه پرخاصیتی است. یکی از خواص رفع عطش است. خاکشیر یک شربت پرطرفدار تابستانی است. خواص دیگر خاکشیر شامل درمان آکنه و جوش، چاقی صورت و افزایش وزن، درمان سرماخوردگی، درمان تب می باشد.

 مواد لازم برای تهیه شربت خاکشیر:
خاکشیر ۴ قاشق غذا خوری
آب ۴ لیوان
لیموترش تازه یک عدد
شکر یا عسل به مقدار دلخواه
آلو بخارا در صورت دلخواه
گلاب به میزان لازم
یخ به مقدار لازم

خاکشیرطرز تهیه شربت خاکشیر

ابتدا برای شستن خاکشیر ابتدا آن را درون کاسه‌ای مناسب ریخته و روی آن آب بریزید.

بعد از اضافه کردن آب دانه‌های خاکشیر به شکل دایره‌ای جمع می‌شود که می‌بایست به کمک یک چنگال آن‌ها را کاملا هم بزنید. معمولا خاکشیر با خاک و برگ‌های ریز همراه است. اجازه دهید دانه‌ها ته‌نشین شوند و آب کاسه را آهسته تخلیه کنید.

این عمل را چند مرتبه انجام دهید تا دیگر برگ و خاشاکی روی آب نماند. سپس چندین بار به آرامی آب آن را خالی میکنیم تا شن های ریز آن برود و تمیز شود.

خاکشیر، آب سرد، شکر یا عسل و گلاب را مخلوط کنید. میزان اضافه کردن شکر در این شربت کاملاً بستگی به ذائقه افراد دارد. البته توصیه ما استفاده کردن از عسل بجای شکر است.

بجای گلاب می‌توانید از آب لیموترش تازه استفاده کنید. استفاده از آبلیمو علاوه بر اینکه طعم ویژه‌ای به این نوشیدنی می‌دهد خواص آن را بهبود می‌بخشد.

راه دیگر برای تهیه شربت آلو خاکشیر می‌بایست چند عدد آلو را به نوشیدنی خود اضافه کرده و مدت ۵ ساعت صبر کنید تا آلوها نرم و شربت طعم آن را بگیرد.

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied