شمانیوز
شما نیوز

پنجمین جشنواره ملی بورس و رسانه

۳۱ تیر ماه آخرین مهلت شرکت در جشنواره ملی «بورس و رسانه»

بر اساس آخرین اطلاعات دریافتی از دبیرخانه پنجمین جشنواره ملی بورس و رسانه، تا به امروز ۱۲۹ نفر از اصحاب رسانه، ۵۶۰ اثر در بخش‌های مختلف به دبیرخانه این جشنواره ارسال کرده‌اند. دریافت آثار شرکت‌کنندگان در جشنواره ملی بورس و رسانه تا روز ۳۱ تیر ماه در نشانی festpress.ir ادامه دارد.

۳۱ تیر ماه آخرین مهلت شرکت در جشنواره ملی «بورس و رسانه»

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا) ، دریافت آثار از ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ شروع شده و تا ۳۱ تیرماه ۱۴۰۲ در نشانی اینترنتی دبیرخانه جشنواره festpress.ir ادامه دارد. آیین اختتامیه این مراسم نیز در روز ۲۷ شهریور همزمان با روز شعر و ادب فارسی برگزار خواهد شد.

شرکت همه خبرنگاران، فعالان و صاحبان آثار رسانه‌ای کشور در پنجمین جشنواره ملی بورس و رسانه آزاد است و هر شرکت‌کننده می‌تواند حداکثر سه اثر در هر بخش ارسال کند. دریافت آثار ارسالی نیز تا آخر تیر ماه ۱۴۰۲ ادامه دارد.

تفاوت جشنواره ملی بورس و رسانه با دوره‌های گذشته

جشنواره ملی بورس و رسانه در سال‌های گذشته مسیر خوبی را طی کرده و با استقبال اصحاب رسانه مواجه شده است. با توجه به اقبال خوب رسانه‌ها و اهالی بازار و نیز مجموع بازخوردهایی که از جشنواره‌های پیشین بورس و رسانه دریافت کردیم، اصلاحاتی در ساختار این رویداد اعمال شد تا ضمن تلاش برای افزایش رضایت‌مندی اصحاب رسانه، ارزیابی آثار نیز به‌صورت تخصصی‌تر انجام شود.

همانند دوره‌های قبل، امکان ارائه آثار در قالب بخش‌های دیداری- شنیداری و مکتوب شبکه‌های اجتماعی وجود دارد اما قرار است در این دوره توجه بیشتری به رسانه‌های اجتماعی شود. این موضوع باعث می‌شود تا توجه بیشتری به رسانه‌های جدید را شاهد باشیم.

قالب‌های آثار قابل ارائه به جشنواره

جشنواره شامل دو بخش است. شرکت‌کنندگان بر حسب آثار خود می‌توانند در هر یک از بخش‌ها یا هر دوی آن‌ها اثر خود را ثبت کنند.

بخش اول، بخش رسانه‌های مکتوب و دیجیتال (خبرگزاری‌ها، سایت‌های خبری- تحلیلی، روزنامه‌ها، نشریات ادواری و قسمت مکتوب شبکه‌های اجتماعی) شامل ۱- خبر ۲- گزارش ۳- گفت‌وگو ۴- تیتر ۵- یادداشت، مقاله و سرمقاله و بخش دوم، دیداری و شنیداری است (رادیو، تلویزیون، محصولات صوتی و تصویری شبکه‌های اجتماعی و شبکه‌های تلویزیونی اینترنتی) که شامل ۱- گزارش و مستند ۲- گفت‌وگو و اجرا است. همچنین جایزه ویژه جشنواره به آثار با موضوع «مهار تورم، رشد تولید» تعلق خواهد گرفت.

محورهای قابل ارائه جشنواره به شرح زیر است:

تکنولوژی‌های نوین و نقش تحول دیجیتال در بازار سرمایه

تأثیر نظارت و مبارزه با تخلفات (سوت‌زنی) در ارتقای شفافیت

ترویج سرمایه‌گذاری غیرمستقیم در بازار سرمایه

پیامدهای قیمت‌گذاری دستوری در بازار سرمایه

نقش بازار سرمایه در تامین مالی نوآورانه

توسعه سواد مالی و فرهنگ سرمایه‌گذاری و سهامداری

نحوه اثرگذاری بازار سرمایه در حمایت از تولید

ناشران و حفظ حقوق سهامداران

سایر موضوعات مرتبط با بازار سرمایه

شایان ذکر است که ارسال اثر در بخش‌های مختلف جشنواره به منزله اعلام مالکیت معنوی توسط ارسال‌کننده است و در صورت اثبات خلاف این امر در هر مرحله، آثار موردنظر از جریان جشنواره حذف می‌شود. آثاری هم که بدون نام صاحب اثر یا با نام مستعار منتشر شده باشند، در صورت رسیدن به مرحله نهایی داوری، نیازمند تائید مدیر مسئول رسانه یا ارائه مستنداتی دال بر دسترسی مدیریتی به صفحه مربوط در شبکه‌های اجتماعی خواهد بود.

در صورت تشخیص دبیرخانه یا هیات داوری، ارسال اصل آثار (برای موارد دارای نسخه اصل) ضروری است. شرکت‌کنندگانی هم که محتوای اثر آنها شامل فایل صوتی یا تصویری می‌شود، لازم است فایل مربوط را با کیفیت مناسب در یکی از سرورهای بارگذاری فایل بارگذاری کرده و لینک آن را در پایگاه الکترونیکی جشنواره درج کنند. در صورتی که این کار مقدور نباشد، لازم است فایل مربوط به نشانی دبیرخانه ارسال شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied