شمانیوز
شما نیوز

قیمت خودرو

علت افزایش قیمت خودروهای مونتاژی اعلام شد

مدیر روابط عمومی شورای رقابت گفت: با اعلام قیمت‌های جدید، قیمت خودروهای مونتاژی اصلاح شده است و از آنجا که قیمت‌ها به روز است، لذا خودروسازان هیچ بهانه‌ای نخواهند داشت که قیمت بالاتری را نسبت به قیمت‌های مصوب شورای رقابت اعلام کنند.

علت افزایش قیمت خودروهای مونتاژی اعلام شد

قیمت دلار در معاملات پشت خطی دیشب در مرز حساسی معامله شد.هر برگ اسکناس آمریکایی دیشب با 49 هزار و 200 تومان به فروش رسید.از سوی دیگر نرخ دلار در بازار شبانه هرات هم در حدود 49 هزار و 300 تومان بود.

دلار در مرز حساس 

نرخ حواله درهم نیز ۱۳هزار و ۶۸۰ تومان بود.نکته مهم این است که نرخ برابری درهم به دلار نزدیک مرز مقاومتی ۵۰هزار و ۲۰۰ تومان قرار دارد که با قیمت دلار نقدی فاصله تقریبا یک هزار تومانی را نشان می دهد.

کمین خریداران در بازار دلار /پیش بینی قیمت دلار 21 تیر 

فعالان بازار معتقدند در شرایط کنونی در صورتی که دلار در مرز یا شده مورد حمایت قرار نگیرد احتمال عقب نشینی به کانال 48 هزار تومان هم محتمل خواهد بود.

طرح کتیبه محرم

tavoos.net

به عقیده آنها در صورتی که دلار حمایت روانی 49 هزار تومان را از دست بدهد مهم ترین محدوده حمایتی در محدوده 48 هزار و 500 تومان خواهد بود.از نگاه آنها اگر قیمت دلار این سطح مهم را نیز از دست بدهد ممکن است تا سطح ۴۴ هزار تومان هم پایین بیاید.با این حال لازمه به وقوع پیوستن این امر ارسال فاندهای مثبت و قطعی خبری از جمله توافق هسته ای و ... می باشد. 

دسته ای از معامله گران مدعی هستند در شرایط فعلیمدیر روابط عمومی شورای رقابت در این باره گفت قیمت‌های جدید خودروهای مونتاژی در واقع براساس همه صورت‌های مالی سال 1401 و همچنین صورت‌های مالی 3 ماهه ابتدایی سال 1402 تعیین شده است. بنابراین تغییر بازه زمانی صورت های مالی برای محاسبه قیمت های پایه خودروهای مونتاژی از نیمه اول سال گذشته به سه ماهه اول سال جاری را می توان اصلی ترین دلیل افزایش قیمت کارخانه ای خودروهای مونتاژی دانست.

سپهر دادجوی توکلی ادامه داد با اعلام قیمت‌های جدید، قیمت خودروهای مونتاژی اصلاح شده است و از آنجا که قیمت‌ها به روز است، لذا خودروسازان هیچ بهانه‌ای نخواهند داشت که قیمت بالاتری را نسبت به قیمت‌های مصوب شورای رقابت اعلام کنند. حجم خریدها در بازار دلار به شکل معناداری کاهش یافته و کمتر کسی تمایل به خرید دارد. این دسته از معامله گیران می گفتند برخی از خریدارن برای خرید ارز در نرخ های پایین تر نقشه کشیده اند و تاکتیک صبر را در پیش گرفته اند.

مدیر روابط عمومی شورای رقابت قیمت های اعلام شده را قیمت خودروهای مونتاژی در کارخانه عنوان کرد بنابراین برای اینکه قیمت مصرف کننده خودروهای مونتاژی را مشخص کنیم باید هزینه هایی مانند مالیات، ارزش افزوده، عوارض و ..... به آن اضافه کنیم.

اعضای شورای رقابت در جلسه روز گذشته خود 28 خودروی مونتاژی را قیمت گذاری کردند. اردیبهشت سال جاری شورای رقابت برای اولین بار قیمت خودروهای مونتاژی را اعلام کرد. اما قیمت های اعلامی با مخالفت مدیران خودروساز خصوصی مواجه شد. دلیل اعتراض آنها این بود که قیمت های اعلامی بر اساس صورت های مالی 6 ماهه اول سال 1401 تعیین شده این در حالیست که هزینه تولید آنها در اردیبهشت 1402 به نسبت شهرویور 1401 بشدت افزایش یافته است. امتناع خودروسازان خصوصی از اعمال قیمت های شورای رقابت در فاکتورهای فروش باعث شد تا شورای رقابت با بازنگری در قیمت های پیشین خود زمینه را برای افزایش قیمت کارخانه ای محصولات مونتاژی مهیا کند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied