شمانیوز
شما نیوز

بامیه

فواید شگفت انگیز بامیه | گیاهی که پر از خواص ویژه است

بامیه یک گیاه سبز خوردنی است که حاوی مواد مغذی بسیار زیادی می باشد.

فواید شگفت انگیز بامیه | گیاهی که پر از خواص ویژه است

بامیه  یکی از مهمترین سبزیجاتی است که در هند توسط مردم در طبخ غذاهای بسیاری استفاده می شود. بامیه همچنین بریده و قطعه قطعه شده تا سرخ شده یا بخارپز و کباب شود. 

ارزش غذایی بامیه

کالری=129

آب=90٫17 گرم

پروتئین=2٫00 گرم

چربی = 0٫10 گرم

کربوهیدرات=7٫03 گرم

فیبر=3٫2 گرم

قند=1٫20 گرم

بامیه

ارزش غذایی نصف لیوان بامیه پخته:

25کالری دارد؛ پس کم کالری است.

2 گرم فیبر دارد؛ منبع خوبی از فیبر است.

460 واحد ویتامینA دارد؛ منبع خوبی از ویتامینA است.

130 میلی گرم ویتامینC دارد.

50 میلی گرم کلسیم دارد؛ منبع خوب کلسیم که ضد پوکی استخوان است.

256میلی گرم پتاسیم دارد؛ که ضد فشار خون است.

بامیه مملو از فیبر:

این گیاه خاص سرشار از منابع فیبر است و می تواند به تثبیت گوارش شما کمک کند. مطالعاتی نشان می دهند که فیبر بسیار بالای این گیاه، عوامل بیماری قلبی عروقی و احتمالا سرطان روده را کاهش می دهد.

بامیه برای دفع سموم:

این سبزی دارای ماده لزجی است که کمک فوق العاده ای به دفع مواد زائد و سموم در سیستم گوارشی می کند.

تقویت کننده مغز:

تحقیقات کاملی وجود دارد که خوردن بامیه را با کاهش ریسک آلزایمر و دیگر بیماری های عصبی مرتبط دانسته است. زمانی که شما به صورت مرتب این گیاه را مصرف کنید، آسیب هایی که به مغز وارد شده است را ترمیم می کند.

بامیه برای درمان چاقی:

دیگر کاربرد خارق العاده پلی ساکارید های موجود در این گیاه کمک به تنظیم اختلالات سوخت و سازی و درمان چاقی است که در اثر رژیم غذایی با چربی بالا به وجود آمده است. این مواد تشکیل دهنده بامیه می تواند این کار را به وسیله کمک به تنظیم گلوکز خون، وزن بدن و افزایش تحمل در برابر گلوکز و به طور کلی با کاهش مقدار کلسترول بد، انجام دهد.

بامیه برای سلامتی قلب:

درحالیکه این تحقیق ادامه دارد، مطالعات فوق الذکر به صورت ویژه ای بیان می دارد که فولات موجود در این گیاه تاثیر معکوسی بر روی بیماری های قلبی عروقی دارد. فولات موجود در بامیه می تواند از قلب شما با افزایش نیتریک اکسید محافظت کرده و با رادیکال های اکسایشی مقابله کند.اسید فولیک باعث کاهش هموسیستئین خون می شود که این ماده رگهای خونی را مسدود می کند.

آنتی اکسیدان:

دانه های داخل بامیه بیشترین مقدار اثرات آنتی اکسیدان و ضد ضعف را دارا هستند، پس آن ها را جدا نکنید. شواهد علمی اثبات می کند که این دانه ها جادوی خود را با کاهش دادن سطح خطرناک لاکتیک اسید خون و نیتروژن ادرار، عملی می کنند.

فواید بامیه برای بی حالی:

بامیه حاوی مقدار زیادی پلی ساکارید است که قندهای سالمی محسوب می شوند. پلی ساکارید همچنین مقدار گلیکوژن در کبد را افزایش می دهد که به ذخیره انرژی کمک می کند. تحقیقات اثبات کرده اند که افزایش مصرف بامیه تاثیرات ضد ضعف بر روی انسان ها دارد.

منبع : نمناک

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied