شمانیوز
شما نیوز

همسان سازی حقوق بازنشستگان

آخرین خبر از همسان‌سازی حقوق بازنشستگان | ۱۰۰۰ میلیارد تومان برای تسویه مطالبات بازنشستگان

نعمت‌الله ترکی در برنامه صف اول سیما، از اختصاص ۱۰۰۰ میلیارد تومان برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان خبر داد که این تسویه تا قبل از شهریورماه به همراه رتبه‌بندی معلمان و اجرای مطالبات فرهنگیان بازنشسته در مرداد ماه انجام خواهد گرفت.

آخرین خبر از همسان‌سازی حقوق بازنشستگان | ۱۰۰۰ میلیارد تومان برای تسویه مطالبات بازنشستگان

به گزارش شمانیوز، همسان‌سازی حقوق بازنشستگان که از جمله چالش‌های جدی و مورد اعتراض این قشر در شرایط تورمی و معیشت بود، به نظر در تابستان امسال ایستگاه‌های پایانی را طی می‌کند. مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری، از تسویه مطالبات متناسب سازی حقوق بازنشستگان تا قبل از شهریورماه و انجام رتبه‌بندی معلمان و اجرای مطالبات فرهنگیان بازنشسته در مرداد ماه خبر داد.

نعمت الله ترکی در برنامه صف اول شبکه یک سیما از اختصاص ۱۰۰۰ میلیارد تومان برای تسویه تناسب‌سازی حقوق بازنشستگان خبر داد که این رقم باید به همراه رتبه‌بندی معلمان و مطالبات فرهنگیان بازنشسته تا پایان تابستان جاری از سوی سازمان برنامه و بودجه تامین و سپس اجرایی شود.

بازنشستگان

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با بیان اینکه تا سال ۹۹ بخشی از متناسب سازی حقوق بازنشستگان انجام شد و مطالبات باقی مانده مربوط به شش ماهه دوم سال ۹۹ است. مطالبات سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ را از اولویت‌های این سازمان عنوان کرد که تا قبل از شهریور ماه تسویه خواهد شد.

وی همچنین درباره پرداخت مطالبات ناشی از رتبه‌بندی به فرهنگیان بازنشسته و اجرای رتبه‌بندی برای فرهنگیان جامانده، گفت: رتبه بندی معلمان از سال ۱۴۰۰ شروع شد و حدود ۶۷۲ هزار نفر در این امر مطالبات خود را دریافت کرده‌اند. حدود یک میلیون نفر از بازنشستگان جزو فرهیختگان آموزش و پرورش محسوب می شوند.

ترکی ادامه داد: دو سه گروه از رتبه‌بندی مانده‌اند که بخشی از آنها یعنی ۵۳ هزار نفر مربوط به سال ۱۴۰۰ و ۶۳ هزار نفر مربوط به سال ۱۴۰۱ می‌شوند. در سال جاری نیز از شهریور ماه ۸۰ هزار نفر در آموزش و پرورش بازنشسته خواهند شد که مطالبات اینها مانده است.

رتبه بندی فرهنگیان

پرداخت معوقات بازنشستگان دانشگاه علوم پزشکی قبل از شهریورماه

مدیر عامل صندوق بازنشستگی کشوری، عنوان کرد: هم وزیر آموزش و پرورش و هم سازمان برنامه قول داده‌اند در مرداد ماه رتبه بندی انجام و مطالبات بازنشستگان آموزش و پرورش اجرایی می‌شود. در خصوص مطالبات بازنشستگان دانشگاه علوم ‌پزشکی نیز که در کش و قوس‌های سالهای ۹۷ تا ۹۹ بودند، در اسفند سال ۱۴۰۱ این امر اجرایی شد. افزایش ۱.۱۵ در این امر انجام شد، احکام صادر شد و تا قبل شهریور ماه امسال معوقات پرداخت می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied