شمانیوز
شما نیوز

ایدرو

پرهیز از رقابت با بخش خصوصی و حرکت به سمت حکمرانی صنعتی/ نیروی انسانی ایرانی باید محور صنعت قرار گیرد

وزیر صمت با بیان اینکه متاسفانه برخی مجموعه‌ها، با بخش خصوصی رقابت می‌کنند، گفت: تمام مجموعه‌های ذیربط باید به جای تصدگری در بخش صنعت، به‌دنبال حکمرانی صنعتی باشند.

 پرهیز از رقابت با بخش خصوصی و حرکت به سمت حکمرانی صنعتی/ نیروی انسانی ایرانی باید محور صنعت قرار گیرد

به گزارش ایدرونیوز  ، مراسم تکریم «علی نبوی» رئیس پیشین هیأت عامل سازمان توسعه نوسازی و گسترش صنایع ایران (ایدرو) و معارفه «بابک احمدی» سرپرست جدید این سازمان، صبح امروز شنبه با حضور «عباس علی‌آبادی» وزیر صنعت، معدن و تجارت، نمایندگان مجلس و مدیران این سازمان در محل ایدرو برگزار شد.

علی‌آبادی، وزیر صمت با بیان اینکه از ابتدای انقلاب تا به امروز کارهای ارزشمندی خصوصا در حوزه انرژی صورت گرفته، گفت: افزایش بهره وری محورفعالیت‌ها و برنامه‌‎های دوره جدید مدیریتی در وزارت صمت است تا در تولیدات صنعتی همچون صنعت توربین، به‌سمت رتبه های برتر دنیا، حرکت کنیم.

وی با بیان اینکه متاسفانه در برخی جاها شاهد آن هستیم که به دنبال رقابت با بخش خصوصی هستند، گفت: تمام مجموعه‌های تابعه وزارتخانه باید به جای تصدگری در بخش صنعت به دنبال حکمرانی صنعتی باشند.

وزیر صمت ادامه داد: امروزه در صنعت به جای انرژی و مواد اولیه باید نیروی انسانی را محور قرار داده و به نیروی کار ایرانی ارج دهیم و از سیاست نیروی انسانی ارزان قیمت دوری کنیم تا جوانان ما همچون که در برخی کشورهای خارجی می‌درخشند در کشور خودشان مشغول و باعث پیشرفت صنعت شوند.

وی همچنین بر «توسعه مناسبات بین‌المللی و صادرات براساس مزیت‌های نسبی کشور»، «حرکت به سمت صنایع دانش‌بنیان برای بهره‌وری از انرژی»، «حرکت به سمت برقی‌سازی خودرو»، «حرکت به سمت زنجیره ارزش به‌جای خام‌فروشی» و «ایجاد شغل به جای صادرات شغل در جهت حفظ نیروهای انسانی» در دوره جدید فعالیت وزارت صمت تاکید کرد و گفت: با اتکال به خداوند متعال و با استفاده از ظرفیت‌های و نیروی انسانی داخلی، باید به سمت بهره‌وری حرکت کنیم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied