شمانیوز
شما نیوز

ضرغامی وزیر گردشگری در گفت و گوی اختصاصی با شمانیوز مطرح کرد:

درآمد ۳ برابری گردشگری سلامت نسبت به گردشگر معمولی

عزت‌الله ضرغامی با بیان اینکه گردشگری سلامت جمهوری اسلامی ایران در سطح منطقه و جهان جایگاه برجسته‌ای را به خود اختصاص داده است، در پاسخ به سوال خبرنگار شمانیوز درباره تاثیر این حوزه در میزان ارزآوری و درآمدزایی برای کشور، گفت: برآورد ما اینست که گردشگر سلامت بیش از ۳ برابر گردشگر معمولی هزینه می‌کند. بنابراین درآمدی که شامل کشور خواهد شد، رقمی بالاتر از گردشگر معمولی است. اگر بین ۷۰۰ دلار تا ۱۰۰۰ دلار به صورت میانگین درآمد ورود هر گردشگر برای کشور باشد، در گردشگری سلامت این مبلغ ضربدر ۳ بشود رقمی قابل توجه خواهد بود.

درآمد ۳ برابری گردشگری سلامت نسبت به گردشگر معمولی

به گزارش شمانیوز، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایران با اشاره به خسارات ناشی از شیوع کرونا و اغتشاشات در سال گذشته، تصریح کرد: آمارهای گردشگری در دوران پساکرونا هنوز به حدمتعادل خود نرسیده است. آمار گردشگری در سه ماهه اول سال ۱۴۰۲ نسبت به سال گذشته ۵۵ درصد افزایش داشته است. این در حالی است که آمار ۱۴۰۱ قبل از دوره اغتشاشات بوده و آمار امروز پس از این دوره ارائه شده است. متأسفانه ناآرامی‌های سال گذشته بر صنعت گردشگری به‌طور کلی اثر منفی داشت و رهبر معظم انقلاب هم در یک فرمایش صریح‌شون فرمودند که مشاهده می‌کنیم که صنعت گردشگری در حال رونق بود و اغتشاشات سبب لطمه بر این صنعت شد.  

وی نگاه فرهنگی و مقابله با ایران‌هراسی را از اهداف اصلی حوزه گردشگری سلامت و مأموریت‌های وزارت گردشگری عنوان کرد و گفت: ضمن اینکه ما نگاهمان به گردشگری سلامت غیر از نگاه‌های اقتصادی، یک نگاه انسانی - اخلاقی آن‌طور که شایسته جمهوری اسلامی است در جهت ترویج نگاه فرهنگی و مقابله با ایران هراسی است. وقتی از همه جای دنیا علی‌رغم همه تبلیغات و بمباران‌های رسانه‌ای که علیه جمهوری اسلامی انجام می‌شود، گردشگران برای سلامتی و درمان به ایران اسلامی وارد می‌شوند و با فرهنگ و رفتار مناسب مردم مواجه می‌شوند، این بهترین تبلیغ و ترویج ارزش‌های انسانی ملت ایران است که می‌تواند بالاتر از هر رسانه‌ای در سطح جهانی تاثیرگذار باشد. 

 

روند رو به رشد آمار گردشگری در سال جاری  

عزت‌الله ضرغامی با بیان اینکه آمارهای سال جاری خبر از یک سیر صعودی در جذب گردشگر می‌دهد، بیان کرد: اگر در ماه فروردین و اردیبهشت حدود ۸۵۰ هزار گردشگر خارجی داشتیم به تنهایی در خردادماه این تعداد به ۵۵۰ هزار گردشگر رسیده است. روند رو به رشد درآمد نسبت به افزایش خردادماه نسبت به میانگین دوماه ابتدایی سال جاری کاملا محسوس و قابل مشاهده است. 

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایران با اشاره به همکاری مناسب میان دولت و مجلس در ارتقای جایگاه ایران در حوزه گردشگری سلامتی و تلاش کمیسیون‌ها برای تقویت این جایگاه در برنامه هفتم توسعه، اظهار کرد: با توجه به برجستگی‌ها و توانایی‌های کشورمان در این حوزه، هنوز نیاز به تبلغ و شناسایی برای رسیدن به جایگاه مطلوب داریم. 

 

جایگاه برجسته ایران در گردشگری سلامت جهانی 

 وی در خصوص آشنایی کشورهای اسلامی با گردشگری سلامت در جمهوری اسلامی ایران، گفت: گردشگری سلامت کشورمان، جایگاه برجسته‌ای نه فقط در منطقه بلکه در سطح جهان دارد. به گونه‌ای که در برخی از رشته‌ها ایران اسلامی جزو  اولین کشورهایی است که در این حوزه حرفی برای گفتن دارد و از اکثر نقاط دنیا برای کارهای درمانی و جراحی‌های خاص به ایران می‌آیند. وجود متخصصین برجسته، پزشکان حاذق، فناوری‌های پیشرفته در حوزه تجهیزات، قیمت مناسب و کار درمانی و همچنین خدمات سلامتی مناسب باعث شده تا وضعیت برجسته و ممتازی در سطح جهانی برای ارائه خدمات مطلوب به گردشگران را به دست بیاوریم . 

ضرغامی افزود: حداقل ۷۰۰ آژانس مسافرتی برای تلاش در حوزه گردشگری سلامت مجوز دریافت کرده‌اند و بیش از ۲۴۰ بیمارستان مجوزIPD  دارند که این موضوعات سبب شده تا کشور ایران در حوزه درمان برجسته بشود. ضمن اینکه در حوزه سلامت به صورت کلی که مربوط به طبیعت و اقلیم‌های متفاوت ایران می‌شود و می‌تواند بعد از درمان، در دوران نقاهت و یا در شرایط مختلف کمک شایانی به سلامت گردشگر بکند، وضعیت بسیار مناسبی را برای جایگاه برتر ایران در این حوزه رقم زده است.

 

گفت و گو : الهه سی ستار

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied