شمانیوز
شما نیوز

بیمه تعاون

بیمه تعاون ؛ شرکتی نوپا که با سرعت بزرگان را پشت سر می‌گذارد

ارزیابی ها نشان می دهد، بیمه تعاون در نسبت‌های مالی، نسبت توانگری، فرآیند فروش، ارزش‌های قابل ارائه به مشتری و دیگر موارد به جایگاه مهمی در صنعت بیمه دست یافته است.

بیمه تعاون ؛ شرکتی نوپا که با سرعت بزرگان را پشت سر می‌گذارد

به گزارش روابط عمومی بیمه تعاون بیمه تعاون در سال 1392 تاسیس شده و عمری ده ساله دارد و در حال رقابت با شرکت‌هایی است که چندین دهه تجربه و سابقه دارند.

بنابر آمار اعلامی در سامانه کدال، بازدهی دارایی این شرکت بیمه ای در سال‌های اخیر به بالاتر از شش درصد است این در حالی است که در بازار سرمایه و بورس ایران این نسبت به سختی به چهار درصد می رسد.

وتعاون با این نسبت بازدهی به سرمایه‌گذاران نشان داده که دارای وضعیت سوددهی مناسبی است. ثبت این نسبت در کنار بازده سرمایه 37 درصدی و نسبت جاری 1.40 درصدی وضعیت مناسبی را از شرکت به نمایش گذاشته‌است.

از جمله اهداف شرکت برای دست یابی در سال‌های اخیر، سهم بازار مناسب، فرآیند بازاریابی و فروش بالا، رضایت کارکنان بالا و آموزش مناسب است.

بیمه تعاون در سال گذشته نسبت بیمه نامه الکترونیکی فروش رفته را به 50 درصد رسانده‌ است یعنی بیش از نصف فروش این شرکت الکترونیکی بود و برای شرکتی به نوپایی بیمه تعاون این رقم بسیار قابل توجه است.

براسای این گزارش بیمه نعاون در سال گذشته 14 هزار و 417 میلیارد ریال حق بیمه تولید کرده و در مقابل آن مبلغ هشت هزار و 245 میلیارد ریال خسارت خالص پرداخت کرد. بر همین اساس نسبت خسارت شرکت حدود 57 درصد بود.

سود عملیاتی شرکت 545 میلیارد ریال که در نهایت سود خالص 488 میلیارد ریالی را در پی‌داشت.

شرکت بیمه تعاون، در حال حاضر دارای EPS حدود 98 ریالی را ثبت کرده‌است.

این گزارش می افزاید که در سال گذشته دارایی شرکت با رشدی 35 درصدی به مبلغ 22 هزار و 609 میلیارد ریال رسیده است و جمع حقوق مالکانه شرکت مبلغ پنج هزار و 737 میلیارد ریال شده است.

در حال حاضر سرمایه شرکت، مبلغ پنج هزار میلیارد ریال است. شرکت بیمه تعاون در مرداد 1400 سرمایه خود را از 1500 میلیارد یالی به با افزایش 233.33 درصدی به پنج هزار میلیارد ریال رساند.

شرکت بیمه تعاون در مرداد 1401 برای سهامداران خود مبلغ100 ریال معادل 107 درصد از سود خود را تقسیم کرد. که رقم قابل توجهی بود.

به گفته یونس مظلومی، مدیرعامل بیمه تعاون، این شرکت، نخستین شرکت سهامی عام تعاونی است که در بازار اول فرابورس با چندین هزار سهامدار حضور دارد. به گفته او‌ توانگری مالی بیمه تعاون که از اصلی‌ترین شاخص‌ها است در سطح یک و به اندازه ۱۳۷ درصد قرار دارد که یکی از بالاترینها در صنعت بیمه است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied