شمانیوز
شما نیوز

اکبر طبری

حکم اکبر طبری اعلام شد | ۱۲ سال و نیم حبس

نظر نهایی دیوان عالی کشور درخصوص پرونده اکبر طبری اعلام شد. طبق حکم برای او 12 و نیم سال حبس اعلام شده است.

حکم اکبر طبری اعلام شد | ۱۲ سال و نیم حبس

اکبر اتباعی طبری معروف به اکبر طبری ،  مدیر کل سابق امور مالی در دوران ریاست سید محمود هاشمی شاهرودی و معاون اجرایی سابق قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران در دوران ریاست صادق لاریجانی بر قوه قضائیه و عضو سابق هیئت رئیسه فدراسیون‌های کونگ‌فو و هنرهای رزمی بوده‌است. اوبا ورود سید ابراهیم رئیسی به قوه قضائیه از کار برکنار شد. غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی قوه‌قضائیه روز سه شنبه ۲۵ تیرماه ۱۳۹۸ اعمال نقوذ در پرونده‌ها و بعضی روابط ناصواب را از دلایل بازداشت اکبر طبری معاون اجرایی سابق حوزه ریاست قوه‌قضاییه اعلام کرد.

اکبر طبری

دیوان عالی کشور اعلام کرد: مطابق رای دیوان عالی در خصوص حکم صادره از شعبه هم عرض با موضوع محکومیت اکبر طبری بابت هفت مورد ارتشاء به ۱۲ سال و نیم حبس و ۷۴ ضربه شلاق، ایراد و اشکالی وارد نیست و این حکم مورد تایید قرار گرفت.

همچنین دادنامه صادره در خصوص بزه پولشویی با اصلاح مقدار و عوائد مشمول جریمه، مستندا به بند الف ماده ۴۶۹ قانون آیین دادرسی کیفری نیز ابرام شد.

بر اساس اعلام مرکز رسانه قوه قضاییه، پرونده اکبر طبری اقسام دیگری از موارد اتهامی و محکومیت را نیز دارا می باشد که این موضوعات در مرجع قضایی در حال رسیدگی است و به محض رسیدگی در دادگاه در مورد آن‌ها اطلاع رسانی خواهد شد.

منبع : ایسنا

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied