شمانیوز
شما نیوز

اضافه وزن

درمان استرس چاقی | چگونه بر اضافه وزن غلبه کنیم

در این مقاله راه‌هایی برای درمان استرس اضافه وزن به شما ارائه خواهیم داد.

درمان استرس چاقی  | چگونه بر اضافه وزن غلبه کنیم

اگر قصد دارید از شر چربی‌های اضافه و اضافه وزن خلاص شوید، لازم است در کنار ورزش کردن، غذاهای زیر را نیز به‌عنوان بهترین دوستان خود انتخاب کنید. اضافه وزن، چربی‌های اضافه، رژیم انگور، رژیم موز، رژیم آب و هزار جور رژیم‌های عجیب غریب دیگر؛ این کلمات ناخواسته بار عظیمی‌ از استرس را بر ما تحمیل می‌کنند. برای درمان اضافه وزن خود این مقاله را بخوانید.

 ناگهان به یاد اندام متناسب یا نامتناسب خود می‌افتیم؛ نگران از اینکه خوش‌اندام نیستیم یا اگر هستیم چطور برای همیشه خوش‌اندام بمانیم. در این صفحه قصد نداریم مانند مشاوران بی‌اعتبار (که شامل دوستان و آشنایانمان می‌‌شوند) توصیه کنیم به خودتان گرسنگی بدهید تا لاغر شوید. اول از همه می‌خواهم توجه داشته باشید که برای خودتان احترام قائل باشید و هر بلایی را که به شما توصیه می‌شود، سر خودتان نیاورید. راز کاهش وزن بسیار ساده است؛ تنها کافی است غذاهای سالم را انتخاب کنید و کالری مصرفی شما کمتر از آنچه می‌سوزانید باشد.

سبزیجات بریان شده

سبزیجات جانشینی عالی برای انواع چربی‌های شوری است که شما به مصرف آنها عادت کرده‌اید. یک بشقاب سبزیجات کباب‌شده غذای کاملی است که البته می‌توان این بشقاب مخلفات را کنار شیشلیک کباب قرار داد؛ یک راه‌حل کم‌هزینه، بی‌دردسر و لذیذ برای تغذیه سالم؛ به‌خصوص اینکه ضد اکسیداسیون و مملو از ویتامین‌هاست که شامل فلفل دلمه، کدوی سبز، بادنجان، پیاز، گوجه فرنگی، مارچوبه و... می‌شود.

ماهی ساردین

بعد از میل کردن ماهی ساردین می‌توانید شادی را تجربه کنید، زیرا این ماهی‌های کوچک منبع پروتئین و سرچشمه‌ای عالی از امگا3 هستند. امگا3 نه‌تنها به سیستم قلبی و عروقی شما نیرو می‌بخشد بلکه در بالا بردن سطح سروتونین نیز سودمند است (ماده‌ای که در نیم‌کره‌های مغز ترشح می‌شود و به ما کمک می‌کند تا احساس شادی بکنیم). انواع مختلف ماهی‌ها دارای مقداری جیوه و فلزات سنگین هستند؛ در صورتی که ماهی‌های ساردین فاقد این آلاینده‌ها هستند. بهتر است بعد از استفاده از این ماهی‌ها از قرص‌های خوشبوکننده دهان استفاده کنید.

چای سبز

بعضی از مردم علاقه چندانی به نوشیدن چای سبز ندارند اما اگر با آن مشکلی ندارید، بدانید که شما یک محرک طبیعی کاهش وزن را در اختیار دارید که یک راه‌حل عالی جهت کم کردن وزن است. این چای کمرنگ دارای قدرت زیادی جهت ارتقای سلامتی قلب، آسان کردن گوارش، خاصیت ضد اکسیداسیون و تنظیم قند‌خون است.چای سبز را برای بالا بردن سوخت و ساز بدن خودتان روزانه بنوشید، زیرا هر چقدر عمل سوختن چربی‌های بدن بیشتر باشد شما شاد و سرحال‌تر خواهید بود.

نکته خوب سالادها این است که برای آماده شدن، دردسر پخت و پز را نداریم. به راحتی یک غذای فوری و سالم مهیا می‌شود.

هر آنچه را دوست دارید به سالادتان اضافه کنید؛ مثل سبزیجات، انواع میوه، پنیر کم‌چرب، مرغ بریان. خیلی از سالادهای کم‌چرب هستند که با سس تزئین شده‌اند اما در نهایت مزه‌ای که از شکلشان توقع داریم، ندارند. پس بهتر است که همیشه به جای سس زدن زیاد، از آبلیمو استفاده کنید.

گریپ فوروت

مژده به کسانی که گریپ فوروت را در فهرست غذایی خود قرار داده‌اند. این میوه یک راه‌حل عالی جهت کاهش وزن است و البته جایگزین یک صبحانه کامل. سال 2004 تحقیقی در کالیفرنیا انجام شد و پژوهشگران دریافتند که خوردن نصف گریپ فوروت پیش از یک وعده غذا می‌تواند کمک بزرگی به بالا بردن میزان سوخت‌وساز بدن شما بکند. این پرتغال قرمز رنگ یکی از راه‌هایی است که ما را از شر مرگ زجرآور نجات می‌دهد؛ چرا که حاوی ترکیبات ضدسرطانی است.

هندوانه

در نیمه پاییز یادی از نیمه تابستان می‌کنیم. آیا بین شما کسی پیدا می‌شود که از خوردن هندوانه خنک در گرمای تابستان لذت نبرد؟

همان‌طور که می‌دانید آب درصد زیادی از این میوه را تشکیل داده است؛ بنابراین می‌تواند به یک نوشیدنی شگفت‌انگیز تبدیل شود. کافی است آب یک لیموترش سبز رنگ را بر روی یک قاچ هندوانه بریزید. سپس از خوردن نوشیدنی پانچ ترش خود لذت ببرید.

سفیده تخم‌مرغ

برخی ورزشکاران برای ساختن عضله‌هایشان ورزش شدید می‌کنند اما می‌توانند به جای آن سفیده تخم‌مرغ را به‌عنوان صبحانه مصرف کنند. البته قصد نداریم که ورزش را در نظر شما بی‌اهمیت جلوه دهم. تنها می‌خواستیم مقایسه‌ای انجام دهیم تا از دوز بالای پروتئین موجود در این ماده غذایی غافل نباشید.

سفیده تخم‌مرغ علاوه بر ساختن ماهیچه‌ها، راه‌حلی عالی و کم‌چرب برای جذب پروتئین است.

نوع حبوباتی را که دوست دارید انتخاب کنید و آن را حتما در سبد سلامتی خود قرار دهید. حبوبات مالامال از پروتئین، فیبر و آهن است، که در حقیقت اینها سه عنصر اساسی در حفظ سلامتی هستند. فکر نمی‌کنم نیازی به یادآوری فواید حبوبات، برای قلب و مزایای گوارشی آن باشد.

مرغ بریان

صدها نسخه پزشکی وجود دارند که در آنها توصیه شده است مرغ را وارد رژیم غذاییتان کنید (رژیم غذایی؛ کلمه‌ای که از آن بیزاریم).

مرغ کباب شده دارای چربی کم و پروتئین فراوان است. پروتئین شما را کم‌اشتها می‌کند، مقدار قند خون را یکنواخت نگه می‌دارد و به ساختمان ماهیچه‌ها کمک می‌کند. مطمئن باشید که با مرغ بریان مشکلی در رژیم غذایی شما پیش نمی‌آید.

نوشیدنی‌های کم‌کالری

نوشیدن روزانه آبمیوه‌های پرکالری، نوشابه‌های گازدار، قهوه شیرین شده و نوشیدنی‌های پرکالری دیگر، اساسا تلاش‌های شما را برای کاهش وزن بی‌اثر می‌کند. بهترین انتخاب این است که خود را عادت دهید با آب و نوشیدنی‌های کم‌کالری عطشتان را رفع کنید.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی