شمانیوز
شما نیوز

در گفت‌وگوی اختصاصی شمانیوز با مدیرعامل آپ مطرح شد:

مهم‌ترین شاخص‌های عملکردی و رویکردهای آتی آسان‌پرداخت پرشین

مدیرعامل آپ از دستور کار این شرکت در اخذ مجوزهای لازم برای محصولات جدید، خبر داد و گفت: برای سال آینده برنامه‌هایی را در دست اجرا داریم که این امر از طریق یکی از شرکت‌های زیرمجموعه آسان‌پرداخت پرشین با عنوان آسان بیمه با زمینه فعالیت کارگزاری آنلاین انجام خواهد گرفت.

مهم‌ترین شاخص‌های عملکردی و رویکردهای آتی آسان‌پرداخت پرشین

به گزارش شمانیوز، علی اکبر فراهانی‌ مدیرعامل آسان‌پرداخت پرشین در یک گفت‌وگوی اختصاصی با شمانیوز، اظهار داشت: با توجه به مشکلات هزینه‌ای موجود، رویکرد کلی آپ رسیدن به نقطه بهبود عملکردی و استفاده حداکثری از ظرفیت‌ها برای ارائه محصولات جدید متناسب با نیازهای آحاد مختلف جامعه می‌باشد. برنامه چشم‌انداز آینده این شرکت در تمرکز بر درآمدزایی از داده‌های ارزشمند با حفظ حدود و قوانین تبیین شده‌ است، به همین منظور آپ قصد دارد تا با اصلاح نظام کارمزدها، درآمدهای این شرکت را در سال آینده افزایش دهد. 

وی با بیان اینکه ۴۸درصد تراکنش پرداخت‌های اینترنتی کشور دست این شرکت است، افزود: در حوزه عملیاتی در زمینه حاکمیت شرکتی تصویب سند استراتژی پنج ساله کشور و تکمیل کمیته‌ها و آیین‌نامه‌ها با سه رویکرد بهبود سلامت، مدیریت ریسک و ارتقا شفافیت شکل گرفته است. 

فراهانی، دریافت رتبه اول آپ را در بین ۱۲ شرکت PSP که از سمت شرکت شاپرک اعلام شده است را مهم‌ترین شاخص‌های عملکردی آسان‌پرداخت پرشین دانست و افزود: رتبه اول ممیزی شاپرک، رتبه اول در تعداد تراکنش‌های اینترنتی، رتبه دوم تعداد ابزار پذیرش موبایلی فعال سیستمی، رتبه سوم در نسبت کمترین خطای پذیرندگی به کل تراکنش‌ها و رتبه سوم شاخص اثربخشی مبلغی کارتخوان‌های فروشگاهی به همراه رشد ۳برابری تعداد تراکنش، رشد ۷۴درصدی تعداد تراکنش، رشد ۶درصدی میزان فروش و رشد ۲۴درصدی میزان فروش هم بخش دیگری از عملکرد آپ در سال مالی ۱۴۰۱ است. 

وی همچنین با اشاره به فعالیت‌های مبتنی بر مسئولیت‌های اجتماعی آسان‌پرداخت پرشین، تصریح کرد: کارهای انجام شده در این حوزه باعث جلوگیری از خروج ارز از کشور با کاهش نیاز به دستگاه ATM و کاهش مصرف کاغذ به واسطه میزبانی سهم عمده از تراکنش‌های انتقال وجه می‌شود. 

گفتنی است؛ آسان‌پرداخت پرشین در مجمع عمومی عادی سالانه خود ۱۰ درصد از سود هر سهم را بین سهامدارانش تقسیم کرد. براین اساس آپ به ازای هر سهم ۱۸ ریال سود به سهامدانش می‌دهد. بر اساس صورت‌های مالی سالانه، آپ در سال ۱۴۰۱سود خالص شرکت در سال ۱۴۰۱ مبلغ۹۹۱.۳۰۶ میلیون ریال بوده است. 

تعداد پرسنل آپ در حال حاضر ۸۰۵ نفر است و ترکیب سنی بیش از نیمی از کارکنان این شرکت زیر ۳۵ سال است و ۴۱ درصد منابع انسانی آپ را زنان و ۵۹ درصد مردان تشکیل داده‌اند و درآمد این شرکت در سال ۱۴۰۱ به ۷۳۰۰ میلیارد ریال رسیده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied