شمانیوز
شما نیوز

مربای زنجبیل

طرز تهیه مربای زنجبیل تازه

مربا ها انواع و اقسام مختلفی دارند و شما می توانید خیلی راحت مربا ها را در خانه تهیه کنید. این بار قرار است مربا زنجبیل تازه را به شما یاد دهیم که می توانید به صورت رنده شده یا خرد شده این مربا را تهیه کنید.

طرز تهیه مربای زنجبیل تازه


مربا ها انواع و اقسام مختلفی دارند و شما می توانید خیلی راحت مربا ها را در خانه تهیه کنید. این بار قرار است مربا زنجبیل تازه را به شما یاد دهیم که می توانید به صورت رنده شده یا خرد شده این مربا را تهیه کنید. اما مربای زنجبیل مانند مربای گل محمدی بسیار گرم و فوق العاده مفید می باشد مخصوص اگر به جای شکر از عسل استفاده کنید که در واقعه یک دارو می باشد و برای درمان زخم معده و ترشحتا اسید های معده و روده فوق العاده می باشد به خصوص افراد سرد مزاج و همچنین برای درمان انواع بیمارهای ویروسی از جمله آنفولانزا و سرماخوردگی مفید است.

طرز تهیه مربا زنجبیل

مواد لازم

زنجبیل ۱ کیلوگرم
شکر ۱ کیلوگرم
هل ۶ عدد
آب نیم لیتر
زعفران دم کرده ۱ ق غذا خوری

 

مرحله اول: آماده سازی زنجبیل

برای تهیه این مربا باید ایتدا پوست زنجبیل تازه را بگیرید. شما می توانید بعد از پوست گرفنن می توانید زنجبیل را به صورت رنده درشت یا ریز بزنید و یا می توانید به صورت مکعبی ریز خرد کنید که این کاملا دلخواه است.

مرحله دوم: پخت زنجبیل

در ادامه باید زنجبیل های خرد شده را داخل قابلمه بریزید و تا نیمه پر آب کنید و روی حرارت قرار دهید تا آب سریع تر بجوش بیاید پس از این که به جوش آمد ۵ دقیقه صبر کنید تا بجوشد و بعد آب داخل قابلمه را دور بریزید و عمل جوشاندن زنجبیل را باید ۵ مرتبه تکرار کنید تا تلخی زنجبیل ها گرفته شود اگر این کار را نکنید طعم مربا خراب می شود.

مرحله سوم: افزودن شکر

بعد از این که ۵ مرتبه زتجبیل را جوشانید به همراه نیم لیتر آب، شکر و هل و زعفران دم کرده یک قابلمه مناسب بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا شکر به طول کامل حل شود و کم کم مربا به قوام برسد.

مرحله چهارم: تهیه مربای زنجبیل

مقداری از مربا را بردارید و داخل یک نعلبکی بریزید و در یخچال قرار دهید اگر به سختی حرکت کرد یعنی به قوام رسدیه است و از روی حرارت بردارید و داخل شیشه تمیز بریزید. 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied