شمانیوز
شما نیوز

هندوانه

خواص باورنکردنی هندوانه | فوایدی از هندوانه که نمیدانستید

درمقاله زیر از فواید بی نظیر هندوانه آگاه شوید.

خواص باورنکردنی هندوانه | فوایدی از هندوانه که نمیدانستید

هندوانه یک میوه تابستانی است. هندوانه میوه خوشمزه و پرطرفداری است. هندوانه انواع مختلفی دارد.  هندوانه فوایدی ویژه ای برای بدن داد.

ضدآفتاب برای پوست

برخی از رنگدانه ها به محافظت از گیاهان در برابر نور خورشید کمک می کنند! و جالب اینکه این خاصیت در هندوانه دقیقا همان عملکرد را برای پوست انسان ایفا می کند.

لیکوپن موجود در هندوانه، احتمال آفتاب سوختگی شما را کاهش می دهد اما هنوز میزان دقیق آن در مسیر پژوهش است، بنابراین کنار خوردن خربزه هر روز از کرم ضد آفتاب SPF 30 یا بالاتر استفاده کنید.

هندوانه

آبرسانی طبیعی

هندوانه آبدار 92 درصد آب است، بنابراین یک راه ساده برای کمک به هیدراته ماندن است، هر سلول در بدن شما به آب نیاز دارد. وحتی یک کمبود کوچک می تواند باعث شود احساس خستگی کنید.

اگر واقعاً دچار کم آبی شوید، ممکن است آنقدر جدی شود که نیاز به دریافت مایعات از طریق «تزریق وریدی» IV داشته باشید.

بدون چربی و بدون کلسترول

از یک فنجان بستنی حدود 300 کالری دریافت می کند، فقط با 45.6 کالری می توانید همین مقدار هندوانه را میل کنید و برخلاف بسیاری از دسرهای دیگر، این دسر بدون چربی، بدون کلسترول است و سدیم ندارد.

به علاوه، آب موجود در آن به شما کمک می‌کند مدت بیشتری سیر بمانید.

برای درست کردن شربت آسان، مقداری هندوانه را در مخلوط کن خود پوره کنید، کمی آهک به آن اضافه کنید و در فریزر بگذارید تا سفت شود.

برای کلیه ها مفید است

بدن انسان در معرض مقدار زیادی سموم از مواد غذایی از جمله هوایی که تنفس می کنیم قرار دارد با این حال، این سموم توسط کلیه ها دفع می شوند و برای اینکه کلیه های خود را سالم نگه دارید و عملکرد خوبی داشته باشید، باید هر روز 1 لیوان آب هندوانه بنوشید.

مواد مغذی اصلی در هندوانه کلسیم و پتاسیم است که به مبارزه با سموم و دفع آنها از بدن کمک می کند.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied