شمانیوز
شما نیوز

حاجی اشرفی در گفتگو با شمانیوز:

صندوق حوادث کشوری به طرحی تزئیناتی تبدیل شده است / بهبود عملکرد بیمه مرکزی در دوران بهزادپور

رئیس سابق هیئت مدیره انجمن کارشناسان صنعت بیمه گفت: در دوران ریاست آقای بهزادپور بر بیمه مرکزی شرایط بهتر شده و بیمه مرکزی نظرم بهتری به خود گرفته است و به شبکه کارگزاران و نمایندگان که اعضای مهم صنعت بیمه هستند توجه بیشتری می‌‎شود.

صندوق حوادث کشوری به طرحی تزئیناتی تبدیل شده است / بهبود عملکرد بیمه مرکزی در دوران بهزادپور

حمیدرضا حاجی‌اشرفی، رئیس سابق هیئت مدیره انجمن کارشناسان صنعت بیمه در گفتگو با شمانیوز، درباره عملکرد بیمه مرکزی گفت: بیمه مرکزی در ادوار و دولت‌های مختلف نوسانات شدیدی را در عرصه مدیریتی تجربه کرده اما به طور کلی هرگاه مدیران بیمه مرکزی از میان افراد وابسته به خانواده بزرگ صنعت بیمه انتخاب شدند، بیمه مرکزی عملکرد خوبی را تجربه کرده اما هرگاه چنین اتفاقی رخ نداده با افت عملکرد بیمه مرکزی مواجه بودیم.

وی افزود: هرگاه مدیران بیمه مرکزی با صنعت بیمه و پیچیدگی‌های آن آشنایی داشتند شاهد نبوغ و ایده‌های جدید در صنعت بیمه کشور بودیم و این نشان می‌دهد باید از میان مدیران باتجربه صنعت بیمه، فردی برای سکان‌داری بیمه مرکزی انتخاب شود.

رئیس سابق هیئت مدیره انجمن کارشناسان صنعت بیمه یادآور شد: در دولت آقای روحانی بیمه مرکزی اشتباهات عدیده‌ای را مرتکب شد به ویژه اینکه حذف بیمه‌نامه‌های کاغذی به اسم حفاظت از محیط زیس را کلید زد و این مسئله منجر به لطمه وارد شدن به حقوق بیمه‌گذاران و حتی شرکت‌های بیمه شده و این کار برخلاف قانون مدنی، قانون تجارت و قانون بیمه است.

حاجی اشرفی تأکید کرد: در دوران ریاست آقای بهزادپور بر بیمه مرکزی شرایط بهتر شده و بیمه مرکزی نظرم بهتری به خود گرفته است و به شبکه کارگزاران و نمایندگان که اعضای مهم صنعت بیمه هستند توجه بیشتری می‌‎شود. حتی طرح تکافل یا بیمه کشورهای اسلامی هم مطرح شده و با جدیت پیگیری می‌شود. راه‌اندازی تکافل می‌تواند به اقتصاد ملی کمک شایانی کند.

وی درباره صندوق حوادث کشوری هم گفت: این صندوق حدود 20 سال پیش تأسیس شد و در آن زمان قیمت ارز و اموال و هزینه‌های سرمایه‌گذاری در کشور اندک بود و این صندوق می‌توانست عملکرد خوبی داشته باشد ولی امروزه با افزایش تورم و ارزش و قیمت ذاتی اموال و بالا بودن هزینه‌های سرمایه‌گذاری، کارکرد این صندوق خیلی جوابگو نیست و به جای اینکه ریسک ملی حوادث طبیعی را پوشش دهد بیشتر شبیه به طرح تزئیناتی تبدیل شده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied