شمانیوز
شما نیوز

رئیس انجمن علمی طب سنتی ایرانی:

ضرورت ارائه خدمات تخصصی طب سنتی تحت پوشش بیمه

رئیس انجمن علمی طب سنتی گفت: خدمات تخصصی طب سنتی برای رفاه حال بیماران تحت پوشش بیمه قرار گیرد.

ضرورت ارائه خدمات تخصصی طب سنتی تحت پوشش بیمه

روشنک مکبری نژاد در گفت وگو با خبرنگار پایگاه خبری سازمان بیمه سلامت ایران، با اشاره به پشت سرگذاشتن روز طب سنتی و تاکید بر توجه به این رشته گفت: رشته طب سنتی از سال 1386 به طور آکادمیک وارد دانشگاه ها شد و 4 دانشگاه در تهران اقدام به پذیرش دانشجو از پزشکان عمومی کردند. در حال حاضر در اکثر دانشگاه های کشور این رشته تدریس شده و حدود 500 نفر در رشته طب ایرانی و داروسازی سنتی فارغ التحصیل شدند. متخصص طب سنتی و عضو هیات علمی دانشکده طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، با اشاره به اینکه حدود 500 نفر نیز در این رشته مشغول به تدریس هستند افزود: تعداد پزشکان کمی در این رشته پروانه کار دارند، طب ایرانی در واقع همان طب سنتی است؛ خوشبختانه طی سال های اخیر طب ایرانی مورد توجه قرارگرفته و سازمان جهانی بهداشت نیز این طب را ثبت کرده است.

رییس انجمن علمی طب سنتی ایرانی، با بیان اینکه طب سنتی رشته ای نوپا و جدید است تصریح کرد: البته در سال های گذشته اتفاقات خوبی در این حوزه رخ داده است. بدون شک طب سنتی در بحث خود مراقبتی و کاهش هزینه های حوزه سلامت تاثیرات بسزایی دارد که نباید از آن غافل شد.

وی اظهار داشت: خوشبختانه سازمان بیمه سلامت ایران نگاه درست و اصولی به این رشته دارد، اما تاکید می کنم با توجه به اقبال مردم به این رشته باید اقدامات لازم را در جهت کوتاهی دست افراد غیر پزشک در این رشته انجام شود، به طوری که ارایه خدمات تخصصی طب سنتی توسط متخصصان طب سنتی تحت پوشش بیمه قرار گیرد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied