شمانیوز
شما نیوز

در کمیسیون تخصصی شورای عالی بیمه موافقت شد:

ارائه تخفیف 15 درصدی برای صدور بیمه نامه یک ساله شخص ثالث موتورسیکلت های صفر کیلومتر

سیصد و شانزدهمین جلسه کمیسیون تخصصی شورای عالی بیمه با حضور مدیرعامل صندوق تامین خسارت های بدنی، اعضا کمیسیون و کارشناسان خبره بیمه شخص ثالث و به منظور بررسی اتخاذ تمهیدات لازم برای پیشگیری از ارائه بیمه نامه کمتر از یکسال برای وسایل نقلیه صفر کیلومتر برگزار شد.

ارائه تخفیف 15 درصدی برای صدور بیمه نامه یک ساله شخص ثالث موتورسیکلت های صفر کیلومتر

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل بیمه مرکزی، معاون طرح و توسعه بیمه مرکزی در این جلسه گفت: افزایش موتورسیکلت های فاقد بیمه نامه شخص ثالث به پاشنه آشیل جامعه تبدیل شده و با وجود پیگیری ها و فرهنگ سازی های صورت گرفته در راستای ترغیب راکبان موتورسیکلت از سوی صنعت بیمه، آن گونه که مورد انتظار می رفت، اثر گذار واقع نشده است.

دکتر علی بنیادی نائینی در راستای پیشنهاد عدم صدور بیمه نامه کوتاه مدت برای وسایل نقلیه صفر کیلومتر از سوی صندوق تامین خسارت های بدنی و موافقت اعضای کمیسیون تخصصی شورای عالی اعلام کرد: در صورت موافقت شورای عالی بیمه نیز، صدور بیمه نامه کوتاه مدت برای وسایل نقلیه صفر کیلومتر متوقف می شود و شرکت های بیمه و خودروسازان، ملزم به صدور بیمه نامه یک ساله شخص ثالث برای وسایل نقلیه صفر کیلومتر و نوشماره خواهند شد.

وی همچنین گفت: با هدف حمایت، تشویق و ترغیب موتور سیکلت سواران برای خرید بیمه نامه شخص ثالث ، با ارائه تخفیف 15 درصدی بیمه شخص ثالث یک ساله موتورسیکلت های صفر کیلومتر موافقت شد.

همچنین مهدی قمصریان مدیر عامل صندوق تامین خسارت های بدنی، با اشاره به آمار 10 میلیون و 750 هزاری موتورسیکلت های فاقد بیمه نامه شخص ثالث گفت: در طول دو دهه گذشته بیش از 400 هزار نفر از هموطنان ما در حوادث جاده ای جان خود را از داده اند و بیش از 6 میلیون نفر مصدوم شده اند، به گونه ای که سالانه 8 درصد از تولید ناخالص داخلی و حداقل 9 درصد بودجه عمومی کشور صرف هزینه خسارت های رانندگی می شود که در این میان راکبین موتورسیکلت یکی از قربانین اصلی حوادث رانندگی محسوب می شوند.

وی افزود: صنعت بیمه با ارائه این طرح تشویقی، سعی دارد فرصت دیگری برای بهره مندی از مزایای بیمه شخص ثالث در اختیار راکبان موتور سیکلت قرار دهد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied