شمانیوز
شما نیوز

ترک سیگار

با این خوراکی ها با خیال راحت سیگار را ترک کنید | خوراکی های مفید برای ترک سیگار

سیگارکشیدن مضرات زیادی برای سلامتی دارد. با ترک کردن سیگار می توانید گام بلندی به سمت سلامت خود و دور کردن عزیزانتان از دود سیگار و افزایش عمر بردارید.

با این خوراکی ها با خیال راحت سیگار را ترک کنید | خوراکی های مفید برای ترک سیگار

سیگارکشیدن مضرات زیادی برای سلامتی دارد و سبب ابتلا به بیماری های ریوی و قلبی و عروقی خواهد شد. با ماهمراه باشید تا با معرفی خوراکی ها و غذاها راه حل ترک سیگار را یاد بگیرید.

شیر

شیر می تواند طعم وحشتناکی به سیگار بدهد. مطالعات نشان می دهد که مصرف یک لیوان شیر درست قبل از کشیدن سیگار می تواند باعث شود فکر کنید سیگار طعم تلخی دارد.

در حالی که هنوز مشخص نیست کدام ماده موجود در شیر چنین اثری را ایجاد می کند، گمان می رود که طعم تلخ نتیجه واکنش شیمیایی بین لاکتوز شیر و دود تنباکو است بنابراین، هر بار که می خواهید سیگار بکشید، یک لیوان شیر بنوشید.

ترک سیگار

میوه های غنی از ویتامین ث

سیگار کشیدن باعث کاهش سطح ویتامین ث بدن می شود که می توانید با مصرف میوه های سرشار از ویتامین ث به راحتی آن را جبران کنید. می توانید مرکبات مانند پرتقال و لیمو که دارای ویتامین ث بالا هستند را امتحان کنید یا حتی انار را در رژیم غذایی خود قرار دهید.

با گنجاندن این میوه ها در رژیم غذایی می توانید نیاز خود به کشیدن سیگار را به میزان قابل توجهی کاهش دهید، زیرا این میوه ها هنگام کشیدن سیگار محرک مشابهی را ایجاد می کنند علاوه بر این، طعم تلخ مشابهی را در دهان باقی می گذارند که هنگام سیگار کشیدن بعد از نوشیدن شیر مصرف می کنید.

پاپ کورن

هنگام ترک سیگار، ممکن است تمایل به مصرف میان وعده را دائماً احساس کنید، عمدتا به این دلیل که دیگر نمی توانید دست و دهان خود را مشغول سیگار نگه دارید. اگر اشتهای شما زیاد شده است یا احساس می کنید نمی توانید غذا خوردن را متوقف کنید، پاپ کورن بخورید.

این کار نه تنها شما را مشغول می کند، بلکه می تواند به شما در احساس سیری کمک کرده و میل شما به سیگار را کاهش دهد. پنج فنجان ذرت بوداده حاوی 150 کالری است اما خوردن آنها کمی طول می کشد.

لوبیا

ترک سیگار اغلب با افزایش وزن همراه است و شما واقعاً باید مراقب رژیم غذایی خود باشید. دلیل این امر این است که سیگار را با غذا جایگزین می کنید و دست و دهان خود را مشغول نگه می دارید علاوه بر این، ممکن است به تأثیرات نیکوتین در کاهش اشتها و افزایش متابولیسم عادت کرده باشید.

این دو عامل باعث می شود که افراد هنگام سیگار کشیدن در مقایسه با زمان ترک سیگار وزن کمی کمتر داشته باشند.

بنابراین، لوبیا که حاوی فیبر فراوانی است را به رژیم خود اضافه کنید تا همان چیزی باشد که به حفظ وزن سالم بعد از کشیدن سیگار نیاز دارید. سایر غذاهای سرشار از فیبر عبارتند از کنگر فرنگی، کلم بروکلی، تمشک و جو دوسر.

چای جینسینگ

برخی تحقیقات نشان می دهد که جینسینگ می تواند برای ترک اعتیاد به نیکوتین درمان مناسبی باشد زیرا ممکن است اثر دوپامین، یک انتقال دهنده عصبی در مغز را که با لذت همراه است و هنگام کشیدن دخانیات آزاد می شود، تضعیف کند. نوشیدن چای جینسینگ می تواند جذابیت سیگار را کاهش داده و لذت آن را کمتر کند.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied