شمانیوز
شما نیوز

سنگدوینی:

پتروشیمی خلیج فارس نقش مهمی در ارزآوری دارد و کمک‌کننده دولت است

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: پتروشیمی خلیج فارس یکی از قوی‌ترین و بزرگترین پتروشیمی‌های خاورمیانه است و در تکمیل زنجیره‌ها مفید و مؤثر بوده و از سوی دیگر می‌تواند مشکل ارزآوری در کشور را حل و فصل کند.

پتروشیمی خلیج فارس نقش مهمی در ارزآوری دارد و کمک‌کننده دولت است

رمضانعلی سنگدوینی، عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با شمانیوز، درباره نقش صنعت پتروشیمی کشور در رشد و توسعه اقتصادی گفت: یکی از بزرگترین و مهمترین صنایعی که می‌تواند برای کشور ارزآوری داشته باشد صنعت پتروشیمی است ولی به شرط اینکه زنجیره صنایع پتروشیمی کامل شود.

وی با بیان اینکه ایران یکی از بزرگترین کشورهای تولیدکننده محصولات پتروشیمی در جهان است، اظهار کرد: پتروشیمی‌ها به دو صورت خصوصی و دولتی اداره می‌شوند ولی وقتی نرخ خوراک پتروشیمی‌ها افزایش پیدا کند، قطعاً هزینه تولید در این بخش افزایش یافته و این روند بر ادامه فعالیت پتروشیمی‌ها تأثیرگذار است.

نماینده مردم گرگان در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: معمولاً خوراک پتروشیمی‌ها توسط دولت تأمین می‌شوند و دولت هم ازآن مردم است و لذا باید دولت منافع مردم را در نظر بگیرد، زیرا سود حاصل از فروش محصولات پتروشیمی به جیب مردم بازخواهد گشت.

سنگدوینی گفت: قیمت گاز طبیعی به عنوان یکی از اصلی‌ترین خوراک پتروشیمی‌ها باید منطقی باشد البته بنده نمی‌گویم که هم‌قیمت فوب خلیج فارس باشد ولی قیمتگذاری آن باید منطقی صورت پذیرد.

وی با بیان اینکه دنیا به صنعت و محصولات پتروشیمی ایران نیاز دارد، عنوان کرد: باید کاملاً حواسمان به صادرات، پایداری و نقشی که در ایجاد اشتغال دارد باشد تا مبادا با تصمیمات اشتباه به این بخش ضربه وارد شود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس درباره هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس گفت: پتروشیمی خلیج فارس یکی از قوی‌ترین و بزرگترین پتروشیمی‌های خاورمیانه است. واقعاً یک شرکت بسیار توانمندی است و در کشور تأثیرگذار است و در تکمیل زنجیره‌ها مفید و مؤثر بوده و از سوی دیگر می‌تواند مشکل ارزآوری در کشور را حل و فصل کند.

سنگدوینی تأکید کرد: به هر حال ایران کشور تحت تحریم است و هرچقدر صنعت پتروشیمی و شرکت‌هایی مانند پتروشیمی خلیج فارس تقویت شوند قطعاً نفع آن به اقتصاد و مردم خواهد رسید. 

به گفته وی، پتروشیمی خلیج فارس در شرایط کنونی کمک‌کننده و یاری‌دهنده دولت است و باید آن را تقویت کرد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied