شمانیوز
شما نیوز

اخبار اجتماعی

احتمال رایگان شدن بلیط مترو برای دانش‌آموزان

معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران گفت: در تلاش هستیم تا با شناورسازی ساعت کار مدارس، خدمات رایگانی را به دانش‌آموزان به صورت رایگان در مترو داشته باشیم.

احتمال رایگان شدن بلیط مترو برای دانش‌آموزان

جلال بهرامی در حاشیه برگزاری آیین افتتاح ۸ واحد سیار معاینه فنی خودروهای سبک شهر تهران که صبح امروز در قالب شصت‌و‌پنجمین پویش امید و افتخار برگزار شد، اظهار کرد: هفته گذشته نخستین جلسه ستاد استقبال از مهر با حضور نمایندگان و دستگاه‌های مختلف در مجموعه شهرداری تهران برگزار شد و قرار است طی هفته‌ آینده و بر اساس پیشنهادی که اعلام شده دستگاه‌ها و سازمان‌ها نظرات خود را در جلسه مطرح کنند.

وی با اشاره به پیشنهاد نمایندگان ستاد استقبال از مهر، مبنی بر شناورسازی ساعت کار دانشگاه‌ها و مدارس همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید، افزود: پیش‌بینی می‌شود با شناورسازی ساعت کار فعالیت مدارس و دانشگاه‌ها، ۴۰ درصد ترافیک در اول مهر کاهش پیدا کند.

معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران با اشاره به بررسی این پیشنهاد در جلسه بعدی ستاد استقبال از مهرماه اظهار کرد: پس از تصویب در این ستاد، این پیشنهاد به فرمانداری و در نهایت به وزارت کشور ارسال خواهد شد که امیدواریم پس از طی فرآیندهای اداری و قانونی بتوانیم شاهد شناورسازی ساعت فعالیت مدارس و دانشگاه‌ها در اول مهرماه باشیم.

بهرامی همچنین به توسعه تجهیزات مورد نیاز در حوزه حمل و نقل اعم از اتوبوس و مترو اشاره کرد و افزود: چندی پیش ۶ رام قطار از سوی شرکت مترو بازسازی شد و وارد چرخه‌ شد و در اوایل مهرماه و در آستانه سال تحصیلی ۶ رام قطار دیگر وارد ناوگان حمل و نقل خواهد شد.

وی با اشاره به امضای قراردادهای تامین اتوبوس و مینی‌بوس گفت: بر اساس قراردادهای منعقد شده ۳ هزار دستگاه اتوبوس و مینی‌بوس وارد ناوگان خواهد شد. همچنین پیش از این نیز ۴۴۰ دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل و نقل عمومی افزوده شده بود.

معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران با اشاره به اینکه پیش‌بینی می‌شود تا شهریورماه و پیش از آغاز سال تحصیلی جدید ۳۰۰ دستگاه اتوبوس وارد ناوگان حمل و نقل عمومی شود، تصریح کرد: جدای از این مسئله ۶۰ دستگاه مینی‌بوس نیز وارد چرخه حمل و نقل عمومی خواهند شد.

وی همچنین به موضوع سرویس مدارس و جابجایی دانش‌آموزان همزمان با آغاز سال تحصیلی اشاره کرد و افزود: در این زمینه نیز ما به‌زودی جلسه‌ای با مسئولان‌ آموزش و پرورش برگزار خواهیم کرد تا بتوانیم شرایطی را فراهم کنیم که دانش‌آموزان از سرویس مدارس استفاده نکنند و ما با شناورسازی ساعت کار مدارس خدمات رایگانی را به دانش‌آموزان به صورت رایگان در مترو داشته باشیم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied