شمانیوز
شما نیوز

"پایشگر" از رشد قابل ملاحظه شاخص‌های عملکردی بزرگ‌ترین بیمه خصوصی کشور گزارش می‌دهد؛

۱۵هزار میلیارد تومان پرتفوی و ثبت نسبت خسارت ۳۶ درصدی/ بیمه دانا رکورد تولید حق بیمه چهار ماهه را شکست

شرکت سهامی بیمه دانا تا پایان تیر ماه سال ۱۴۰۲ نزدیک به ۱۵ هزار میلیارد تومان حق بیمه تولید کرده که در نوع خود در بین شرکت‌های بیمه خصوصی یک رکورد تازه محسوب می‌شود.

۱۵هزار میلیارد تومان پرتفوی و ثبت نسبت خسارت ۳۶ درصدی/ بیمه دانا رکورد تولید حق بیمه چهار ماهه را شکست

 نسبت خسارت این شرکت بیمه‌ای طی چهار ماه ابتدای سال جاری نیز حدود ۳۶ درصد اعلام شده که با توجه به پرتفوی جذب شده، رقم مناسبی در این حوزه به ثبت رسیده است.

بیمه دانا که هم اکنون در جایگاه اول شرکت‌های بیمه خصوصی کشور قرار دارد و همچنین رتبه دوم صنعت بیمه را بعد از شرکت بزرگ بیمه دولتی از آنِ خود کرده است، در سال گذشته با اقدامات زیرساختی و اجرای برنامه راهبردی شرکت موفق به جذب حدود ۲۱ هزار میلیارد تومان حق بیمه شد که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از آن، حدود ۱۳۳ درصد رشد را نشان می‌دهد.به گفته دکتر رضا جعفری نایب رئیس هیات مدیره و مدیرعامل بیمه دانا، رشد این شرکت در شاخص فروش در سال ۱۴۰۱ موجب شد تا بعد از شرکت بیمه ایران، رتبه دوم صنعت بیمه کشور به نام این شرکت ثبت شود.

موفقیت‌های قابل توجه دکتر جعفری مدیرعامل، دکتر احمد جوادی‌پور قائم مقام مدیرعامل و همراهی و تعامل بسیار مناسب هیات مدیره، معاونان، مدیران ستادی و فنی، و نیز تلاش نمایندگان و شبکه فروش این شرکت باعث شد تا سهم بیمه دانا از بازار صنعت بیمه کشور از رقم نزدیک به هشت درصد در سال ۱۴۰۱ به حدود ۱۳ درصد افزایش یابد که این امر نشان از توانمندی و اجرای صحیح برنامه‌های راهبردی ابلاغ شده از طرف مدیرعامل دارد.

یکی از شاخص‌های مهم ارزیابی شرکت‌های بیمه، توجه به میزان توانگری مالی است که از زمان روی کار آمدن دکتر جعفری، این شرکت با ارتقای ۲۵ درصدی و رسیدن به شاخص ۱۲۵، توانسته توانگری مالی خود را ارتقا داده و بر صدر جایگاه شرکت‌های بیمه خصوصی کشور تکیه زند.

در حال حاضر هدف‌گذاری بیمه دانا تا پایان سال ۱۴۰۳، دست یافتن به سهم ۱۵ درصدی از بازار بیمه کشور است و در ادامه سال جاری نیز می‌کوشد با افزایش سرمایه شرکت، اخذ مجوز قبولی اتکایی از بیمه مرکزی، توسعه فعالیت‌های بیمه‌گری از طریق تکافل و راه‌اندازی و تقویت خدمات برون‌مرزی، نقش خود را به عنوان لیدر صنعت بیمه به خوبی اجرا کند.

بیمه دانا درحال حاضر بیش از ۱۳۸ درصد از ذخایر شرکت را اصلاح و ارتقاء داده که این ذخایر هم متعلق به سهامداران است و هم بیمه‌گزاران، و در واقع جزو ثروت و دارایی شرکت محسوب می‌شود.این شرکت در سه ماهه‌ نخست سال‌جاری هم، از محل سرمایه‌گذاری‌ها، ۴۰۰ میلیارد تومان سود حاصله داشته‌، در حالی‌که کل صندوق‌های بورسی در سال ۱۴۰۰ و در پایان دوره، ۳۰۹ میلیارد تومان بوده است.

https://paieshgar.ir/?p=153198

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied