شمانیوز
شما نیوز

حجت الله عبدالملکی مطرح کرد؛

رونق تولید و توسعه صادرات، ماموریت اصلی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در دولت سیزدهم

مشاور رئیس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با بیان اینکه در حال حاضر 735 بسته سرمایه گذاری در مناطق آزاد کشور تهیه و معرفی شده است، گفت: با معرفی خوب فرصت‌های سرمایه‌گذاری و توانمندی های صادراتی به سرمایه‌گذاران واقعی، مناطق آزاد ایران تبدیل به بهشت سرمایه‌گذاری کشور خواهند شد.

رونق تولید و توسعه صادرات، ماموریت اصلی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در دولت سیزدهم

 حجت الله عبدالملکی در ستاد جهش سرمایه‌گذاری و صادرات مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در قشم، اظهار داشت: رونق تولید و توسعه صادرات با هدف برون‌گرایی و تامین منابع ارزی، ماموریت اصلی مناطق آزاد در کشور است.

عبدالملکی ادامه داد: افزایش تولید، توسعه صادرات، پیشرفت فناوری، جذب سرمایه‌گذاری خارجی، تامین کالاهای اساسی و عمران و آبادانی مناطق، 6 وظیفه اصلی و ماموریت ویژه مناطق آزاد براساس قوانین است.

وی اضافه کرد: در گذشته مناطق آزاد متهم بودند که تبدیل به سکوی واردات شده اند، اما در دوران جدید و در دولت سیزدهم شاهد رشد سریع تراز تجاری مثبت در این مناطق هستیم.

به گفته مشاور رئیس جمهور؛ ستاد جهش سرمایه‌گذاری و صادرات در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور به عنوان مطالبات اصلی حاکمیت و مطابق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، تشکیل شده و خوشبختانه عملکرد خوبی نیز داشته است.

عبدالملکی با اشاره به اینکه پهنه کشور ایران و مناطق آزاد فرصت بالقوه‌ای برای سرمایه‌گذاری و تولید است، بیان کرد: تولید با هزینه اندک و ارزان، ایجاد زیرساخت‌های خوب در سال‌های پس از انقلاب، وجود بازارهای داخلی و منطقه‌ای و همچنین دسترسی به آب‌های بین‌المللی، مهم‌ترین مزیت‌های اقتصادی کشور برای جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی هستند.

وی افزود: در مناطق آزاد علاوه بر مزیت‌هایی که ذکر شد، وجود مشوق‌های خوب اقتصادی از جمله معافیت‌های اداری، مالیاتی و گمرکی موجب تسهیل سرمایه‌گذاری و توسعه صادرات می شود.

دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری و توانمندی‌های صادراتی مناطق آزاد را دارای اهمیت دانست و تصریح کرد: در حال حاضر 735 بسته فرصت‌های سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد کشور تهیه شده و برای معرفی آن‌ها به سرمایه گذاران، در رویدادها و نمایشگاه‌های داخلی و بین‌المللی برنامه‌ریزی شده است.

عبدالملکی ادامه داد: همچنین با برنامه‌ریزی خوب صورت گرفته، برای معرفی توانمندی‌های صادراتی موجود در مناطق آزاد نیز، پیش بینی‌هایی صورت گرفته که می‌تواند به رونق اقتصاد آن‌ها کمک کند.

وی تاکید کرد: عضویت در اتحادیه‌ها و پیمان‌های اقتصادی بین‌المللی، برگزاری و حضور در نمایشگاه‌های خارجی، فرصت خوبی جهت معرفی بسته‌های سرمایه‌گذاری و توانمندی‌های مناطق آزاد خواهد بود.

مشاور رئیس جمهور خاطرنشان کرد: وجود برخی بخشنامه‌ها و قوانین دست و پاگیر، موجب انحراف در هدف‌گذاری صورت گرفته جهت جذب سرمایه‌گذاری، رونق تولید و توسعه صادرات در مناطق آزاد می شود.

عبدالملکی در پایان گفت: با وجود زحمات سنوات گذشته در جزیره، دوره جدیدی در مدیریت منطقه آزاد قشم آغاز شده و با نظم بخشی در حوزه مالی و قضایی، افق‌های روشنی پیش روی ساکنان و اقتصاد قشم قرار دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied