شمانیوز
شما نیوز

مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران:

احداث بوستان هشت بهشت در مجموعه پارک تفریحی آهنشهر/ گیاهان مثمر جایگزین اکالیپتوس های منطقه می شود/ نقش موثر درخت اکالیپتوس در خشکی آب های زیرزمینی

مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران از ایجاد بوستان هشت بهشت در مجموعه پارک تفریحی آهنشهر خبر داد و گفت: به زودی طرح های جدیدی در این مجموعه اجرایی خواهد شد.

احداث بوستان هشت بهشت در مجموعه پارک تفریحی آهنشهر/ گیاهان مثمر جایگزین اکالیپتوس های منطقه می شود/ نقش موثر درخت اکالیپتوس در خشکی آب های زیرزمینی

به گزارش مرکز اطلاع رسانی شرکت سنگ آهن مرکزی ایران، مجتبی حمیدیان، در بازدید از مجموعه پارک تفریحی آهنشهر با بیان این مطالب اظهار کرد: بر اساس نیازهای مردم شهرستان بافق، طرح های جدید تفریحی و رفاهی به شرکت سنگ آهن ارائه شده که برخی از آنها در حال اجراست.

وی به برخی از این طرح ها اشاره کرد و افزود: جانمایی آلاچیق های جدید، ایجاد مسیر رودخانه ای در سطح پارک، اجرای آبنمای خشک، کاشت گونه های گیاهی جدید و ... از جمله طرح هایی است که در فاز توسعه ای پارک آهنشهر دیده شده و امیدواریم ظرف مدت ۶ ماه به بهره برداری برسد.

حمیدیان درباره علت حذف درختان اکالیپتوس شهرک آهنشهر نیز توضیح داد: به گفته کارشناسان حوزه زیست محیطی این درختان خاصیت آللوپاتی دارند که با ترشح موادی خاص از ریشه خود مانع رشد گیاهان دیگر می شوند از سوی دیگر ریشه درخت اکالیپتوس رشد بالا و خاصیت روندگی دارد و مسافت زیادی طی می کند تا خودش را به آب برساند بنابراین این درخت تاثیر زیادی در خشکی آب های زیرزمینی دارد و موجب وارد شدن خسارت به زیرساخت های شهری می شود.

مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران با بیان اینکه گیاهان مثمر جایگزین اکالیپتوس های منطقه می شود گفت: واحد فضای سبز شرکت سنگ آهن برای اجرای بوستان هشت بهشت آهنشهر بخشی از درختان اکالیپتوس را حذف و پس از اتمام عملیات عمرانی، درختان جدید را جایگزین خواهد کرد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied