شمانیوز
شما نیوز

قیمت خودرو

سردرگمی در بازار خودرو + جدول قیمت

پس از چند روز رشد قیمت خودرو در بازار امروز 8 مرداد 1402 شاهد تغییر مسیر در بازار پرطرفدارهای ایران خودرو و سایپا بودیم بطوریکه اکثرخودروهای داخلی بدون تغییر راهی بازار شدند.

سردرگمی در بازار خودرو + جدول قیمت

بلاتکلیفی خودروهای وارداتی یکی از عمده دلایلی است که فعالان بازار سردرگمی قیمتی در بازار را به آن نسبت می‌دهند و معتقدند که اخباری که این روزها از روند ترخیص وارداتی‌ها به گوش می‌رسد موجب شده تا بازار خودرو شکل نوسانی به خود گیرد. فعالان بازار خودرو با اشاره به اینکه برخی از خودروهای وارداتی از اسفند سال گذشته وارد کشور شده‌اند اما هنوز ترخیص نشده‌اند به این نکته اشاره می‌کنند که تکلیف این خودروها هنوز مشخص نیست. نامشخص بودن وضعیت خودروهای وارداتی در حالی است که امروز رئیس سازمان ملی استاندارد از شرکت سایپا خواست با دادن تعهد در رابطه با برخی نواقص نسبت به ترخیص هزار و 113خودروی چانگان که در گمرک غرب تهران دپو شده اقدام کند. نکته‌ای که در این میان مطرح می‌شود این است که این خودروها چه نقصی دارند که نتوانسته‌اند از سد سازمان ملی استاندارد عبور کنند و تعهد سایپا چه کمکی در این خصوص می کند. هرچند ابهامات بسیاری در این خصوص وجود دارد اما همین خبر توانست بازار خودرو را امروز آرام کند، بطوریکه پرطرفدارهای ایران خودرو با افت یک تا 3 میلیون در بازار قیمت‌گذاری شدند و سایپایی‌ها هم با همین میزان تغییر راهی بازار شدند.

قیمت محصولات ایران خودرو

در میان محصولات ایران خودرو امروز قیمت خودروهای «207 پاناروما اتومات»، «هایما S5 پلاس»، «سمند سورن پلاس»، «رانا پلاس»، «دنا پلاس» و «دنا پلاس توربو اتومات» مورد ارزیابی قرار گرفت.

رصد بازار خودرو نشان دهنده آن است که امروز بیشتر پرطرفدارهای ایران خودرو بدون تغییر راهی بازار شدند با این شرایط «سمند سورن پلاس» در بازار 560 میلیون تومانی ماند و تغییر قیمت نداشت. «هایما S5 پلاس» هم بدون تغییر در بازار یک میلیارد و 220 میلیون تومان قیمت خورد. اما رصد بازار نشان می‌دهد در بازه زمانی مورد بررسی «رانا پلاس» در بازار کاهشی یک میلیون تومانی داشت و 494 میلیون تومان قیمت خورد. در میان خانواده دنا هم امروز «دناپلاس» در بازار تغییر قیمت نداشت و 625 میلیون تومان قیمت خورد، اما «دنا پلاس توربو اتومات» با افت 3 میلیونی در بازار 813 میلیون تومان قیمت گذاری شد. در میان پرطرفدارهای ایران خودرو امروز «207 پاناراما اتومات» هم ترمز تغییر قیمت را کشید و در بازار 798 میلیون قیمت خورد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied