شمانیوز
شما نیوز

خبر خوش درباره قیمت مرغ | تغییر قیمت مرغ در روزهای آینده

قرار است قیمت مرغ در روزهای آینده کاهش پیدا کند.

خبر خوش درباره قیمت مرغ | تغییر قیمت مرغ در روزهای آینده

معاون امور تولیدات دامی وزیر جهاد کشاورزی می‌گوید: بخش زیادی از گرانی این روزهای مرغ در بازار ناشی از دلالی و واسطه‌گری است که با آنها مقابله نشد، همچنین در تأمین نهاده مشکلاتی وجود دارد، اما با اقداماتی که وزارت جهاد انجام داده است قیمت مرغ در بازار تا روزهای آینده تعدیل می‌شود.

قیمت مرغ در روزهای اخیر، دوباره افزایش یافته است و برای خیلی‌ها جای سئوال است‌ که چرا با وجود اختصاص ارز‌ 28500 تومانی برای این بخش و استفاده انرژی ارزان‌قیمت،‌ قیمت مرغ در قیاس با برخی کشورهای همسایه هم بالاتر است؟‌ مسبب اصلی رشد قیمت‌ها در داخل چیست و وضعیت در آینده از نطر تامین و قیمت چگونه خواهد بود؟

برای پاسخ به این سئوالات به سراغ حسین دماوندی‌نژاد، معاون امور تولیدات دامی وزیر جهاد کشاورزی رفتیم و با وی گفت وگو کردیم.

‌گفت‌وگو با دماوندی‌نژاد،‌ که در 2 سال اخیر کمتر با خبرنگاران مصاحبه می‌کرد،‌ در ساختمان 8 طبقه وزارت جهاد کشاورزی‌ در خیابان طالقانی انجام شد و حدود 3 ساعت به طول انجامید و مسائل بسیاری مربوط به معاون امور تولیدات دامی در حوزه‌های مختلف نظیر مرغ، گوشت قرمز، صنایع لبنی و غیره مطرح شد.

در این گفت‌وگو به نکات جدیدی از جمله حضور مهاجران افغانی، تاثیر اصلاح ارز ترجیحی،‌ سرانه مصرف مرغ و تاثیر آن در نوسان‌های قیمتی و غیره اشاره شد.

این گفت‌‌وگوی تفصیلی به دلیل طولانی شدن در دو قسمت آماده شده است که ‌بخش نخست آن را هم اکنون مطالعه می‌کنید، در بخش اول‌ درباره مسائل مربوط به تولید، بازار مرغ و نهاده‌ها گفت‌و‌گو شده است و در بخش دوم به موضوع گوشت قرمز و صنایع لبنی پرداخته‌ایم.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی