شمانیوز
شما نیوز

طالع بینی | این شغل مناسب این تیپ شخصیتی است

در ادامه به معرفی بهترین شغل برای شما، بر اساس پنج ویژگی بزرگ شخصیتی خواهیم پرداخت.

طالع بینی | این شغل مناسب این تیپ شخصیتی است

به گزارش شمانیوز: در ادامه به معرفی بهترین شغل برای شما، بر اساس پنج ویژگی بزرگ شخصیتی خواهیم پرداخت.
 

بهترین شغل برای شما

اما مهمتر از همه، شما باید بفهمید که در چه رشته ای تحصیل خواهید کرد و چه رشته ای خواهید داشت.

“رشته تحصیلی ات چیست؟” یخ شکن نهایی است، و این چیزی است که مسئولان مدرسه باید بدانند تا هنگام ثبت نام در کلاس ها، شما را در مسیر درست هدایت کنند.

تلاش برای تصمیم گیری در مورد مطالعه درسی که علاقه شما را حفظ می کند و امیدوارم مطالبی را که برای آینده خود به خصوص در حرفه خود نیاز دارید در اختیار شما قرار دهد، می تواند دردسرساز باشد . اما یک مطالعه ممکن است پاسخی به این داشته باشد که چه شغلی برای شما بهتر جواب می دهد و یا به عبارتی بهترین شغل برای شما چیست ؟ که همه اینها به ویژگی های شخصیتی “پنج بزرگ” شما بستگی دارد.

پنج بزرگ که به عنوان مدل پنج عاملی نیز شناخته می شود، یک چارچوب پذیرفته شده در روانشناسی است که ویژگی های شخصیتی را توصیف می کند.
 

شخصیت انسان را به پنج بعد عمده دسته بندی می کند:

گشودگی

وظیفه شناسی

برون گرایی

موافق بودن

روان رنجوری (اغلب از مخفف OCEAN استفاده می شود)

این ویژگی ها درک جامعی از تفاوت های فردی در رفتار، افکار و احساسات ارائه می دهند.

یک مطالعه در سال ۲۰۱۶ که ۱۲ مطالعه از ۱۳۳۸۹ دانش آموز را مورد بررسی قرار داد، نشان داد که دانش آموزان با ویژگی های شخصیتی خاص تمایل به تحصیل در موضوعات خاصی دارند.

روانشناس آنا ودل از دانشگاه آرهوس در دانمارک گزارش داد که “پنج گروه شخصیتی بزرگ منسجم در سراسر رشته های تحصیلی. پنج ویژگی شخصیتی بزرگ بهترین مدل شخصیت پذیرفته شده و رایج ترین مورد استفاده در روانشناسی دانشگاهی هستند.”

ودل می‌نویسد: «با در نظر گرفتن برخی از ویژگی‌های شخصیتی عمومی جمعیت دانش‌آموزی، معلمان و مربیان ممکن است به وظیفه‌ی ساختاردهی محیط یادگیری به گونه‌ای مجهز شوند که دانش‌آموزان را درگیر کند، احساس راحتی کنند و فرآیند یادگیری آنها را تسهیل کند.»

اگر در انتخاب رشته مشکل دارید، در آزمون شخصیتی پنج بزرگ شرکت کنید و ببینید چگونه نمره می‌دهید. اجازه دهید قوی ترین ویژگی شما به شما در تصمیم گیری در مورد دوره تحصیلی خود کمک کند. و بدانید بهترین شغل برای شما چیست !
 

بهترین شغل برای شما، بر اساس پنج ویژگی بزرگ شخصیتی شما

۱ – برونگرایی: حقوق، علوم سیاسی، اقتصاد، پزشکی

افرادی که این ویژگی را دارند مشتاق هستند، مردمی هستند ، عاشق صحبت کردن هستند، از نظر عاطفی بسیار بیانگر هستند و در موقعیت های اجتماعی تمایل به کسب انرژی دارند.

افراد با سطوح بالای برون گرایی اغلب برون گرا هستند و از تعاملات اجتماعی انرژی می گیرند. از معاشرت با دیگران لذت می برند و به راحتی وارد گفتگو و فعالیت های گروهی می شوند.

آنها متمایل به قاطعیت و اعتماد به نفس هستند و به راحتی افکار و نظرات خود را بیان می کنند. شور و شوق و هیجان آنها می تواند مسری باشد و آنها را به رهبران طبیعی و داستان نویسانی فریبنده تبدیل کند.

افراد برون گرایی بالا به دنبال تحریک بیرونی هستند و اغلب از بودن در مرکز توجه لذت می برند. آنها ممکن است از شرکت در فعالیت ها و رویدادهای مختلف، جستجوی تازگی و تجربیات جدید لذت ببرند.

آنها عموماً خوش بین و مثبت هستند، جنبه روشن تر زندگی را می بینند و با اشتیاق به چالش ها نزدیک می شوند. اجتماعی بودن و توانایی آنها در ارتباط با دیگران اغلب منجر به شبکه گسترده ای از دوستان و آشنایان می شود.

در حالی که در موقعیت‌های اجتماعی رشد می‌کنند، افراد برون‌گرایی بالا ممکن است گاهی به دنبال تایید خارجی باشند و تمایل دارند قبل از فکر کردن صحبت کنند. آنها ممکن است به اقدام و خودانگیختگی نسبت به مشورت دقیق ترجیح دهند.

بهترین مشاغل برای افرادی با سطوح بالای برون گرایی : طبیعتاً، این فرد به خوبی با حرفه ای جسورانه مطابقت دارد که به آنها اجازه می دهد خود صریح خود باشند، مانند شغلی در زمینه حقوق یا رشته های پزشکی. آنها همچنین ممکن است در مشاغل دیگری مانند منابع انسانی، بازاریابی، روابط عمومی و فروش برتر باشند.
 

۲ – توافق پذیری: مددکاری اجتماعی، پرستاری، مدیریت مهمانداری

این افراد قابل اعتماد ، سخاوتمند، مهربان هستند و دوست دارند به دیگران کمک کنند.

افرادی با سطوح بالای رضایتمندی معمولاً خونگرم و با ملاحظه هستند و تأکید زیادی بر روابط هماهنگ و رفاه دیگران دارند. آنها واقعاً به احساسات مردم اهمیت می دهند و برای حفظ یک محیط صلح آمیز و همکاری تلاش می کنند.

آنها اغلب همکاری و سازش می کنند و ترجیح می دهند از رویارویی اجتناب کنند و به جای آن به دنبال سازش و توافق هستند. آنها برای کار گروهی ارزش قائل هستند و در تقویت همکاری و حل و فصل اختلافات به شیوه ای دیپلماتیک و ملایم مهارت دارند.

افرادی که رضایت بالایی دارند شنوندگان خوبی هستند و به دیدگاه ها و نیازهای دیگران علاقه واقعی نشان می دهند. آنها همدل و فهمیده هستند و آنها را برای ارائه پشتیبانی و راهنمایی قابل اعتماد و قابل اعتماد می کند.

آنها دارای حس همدلی قوی هستند که به آنها امکان می دهد به راحتی احساسات و تجربیات دیگران را درک کنند و با آنها طنین انداز شوند. این همدلی به آنها امکان می دهد حمایت عاطفی ارائه دهند، به عنوان میانجی عمل کنند و ارتباطات بین فردی قوی ایجاد کنند.

افرادی که دارای رضایت بالا هستند، اغلب حفظ هماهنگی اجتماعی را در اولویت قرار می دهند، گاهی اوقات به بهای تمام شدن نیازها و خواسته های خود. آنها ممکن است تمایل بیشتری به اطاعت از درخواست های دیگران داشته باشند و ابراز وجود یا ابراز مخالفت را دشوار بدانند.

بهترین مشاغل برای افرادی با سطوح بالای رضایتمندی : با در نظر گرفتن این ویژگی‌ها، انتخاب مسیر شغلی که به این افراد امکان می‌دهد ماهیت دلسوز خود را به نمایش بگذارند و برای کمک به دیگران تلاش کنند ایده‌آل است. آنها به خوبی با درمانگران، مشاوران، مددکاران اجتماعی، پرستاران، نمایندگان خدمات مشتری و در کارهای غیرانتفاعی مناسب هستند.
 

۳ – باز بودن: هنر، روانشناسی، مطالعات زنان/جنسیت، هنرهای زبان

گشاده رویی کیفیت بسیار خوبی برای داشتن است و به این معنی است که شما تخیل، خلاقیت و بینش زیادی دارید و به چیزهای مختلف علاقه مند هستید.

افرادی که سطح بالایی از گشودگی دارند با کنجکاوی، تخیل و قدردانی از هنر، ایده ها و تجربیات جدید مشخص می شوند. آنها تمایل زیادی به تحریک فکری دارند و از کاوش در دیدگاه‌ها، فرهنگ‌ها و ایده‌های غیرمتعارف مختلف لذت می‌برند.

آنها اغلب نوآور هستند ، خارج از چارچوب فکر می کنند و با راه حل های منحصر به فرد به مشکلات نزدیک می شوند. گشودگی آنها نسبت به امکانات جدید به آنها اجازه می دهد تا تغییرات را بپذیرند و به سرعت با موقعیت های جدید سازگار شوند.

افرادی که صراحت بالایی دارند از نظر فکری کنجکاو هستند و دائماً به دنبال دانش هستند. آنها قدردانی عمیقی از یادگیری، درگیر شدن در بحث های فکری و پیگیری فعالیت های فکری و هنری دارند.

آنها ذهنی باز و بدون قضاوت دارند، باورها، ارزش ها و سبک زندگی متفاوت را می پذیرند و تحمل می کنند. آنها برای تنوع ارزش قائل هستند و اغلب پذیرای ایده‌های جدید و دیدگاه‌های جایگزین هستند و محیطی فراگیر و پذیرنده را پرورش می‌دهند.

بهترین مشاغل برای افرادی با سطح باز بودن بالا : این افراد انتخاب های زیادی دارند. آن‌ها می‌توانند به خلاقیت‌های خود اجازه دهند و مسیر هنری را انتخاب کنند، یا شاید بینش عمیق خود را با چیزی مانند تمرکز بر مطالعات جنسیتی آزمایش کنند.

مشاغلی که به بهترین وجه برای افرادی مانند این مناسب است، هر کاری در ارتباط با هنر مانند یک مدیر فرهنگ یا تحقیق مانند یک دانشمند است. مشاغل دیگر عبارتند از مشاور، تحلیلگر، روزنامه نگار یا محافظه کار.
 

 ۴- وظیفه شناسی: حسابداری، معماری، زیست شناسی، شهرسازی، روزنامه نگاری، هوانوردی

برخی از مردم بر این باورند که وظیفه شناسی بهترین ویژگی برای داشتن است ، زیرا به این معنی است که شما منظم، دقیق، دقیق، دقیق، و نیاز به رسیدن به آن دارید.

مشخصه افراد با وجدان بالا، احساس مسئولیت، سازماندهی و سخت کوشی قوی است. آنها قابل اعتماد و متعهد به دستیابی به اهداف خود هستند و اغلب از خود انضباط و خودکنترلی بالایی نشان می دهند.

آنها جزئیات محور هستند و تمرکز زیادی روی دقت و دقت دارند. رویکرد سازمان یافته آنها به آنها اجازه می دهد تا به طور مؤثر برنامه ریزی کنند، وظایف را اولویت بندی کنند و ضرب الاجل ها را به طور مداوم رعایت کنند و اخلاق کاری قوی و تعهد به کیفیت را نشان دهند.

آنها تعهدات خود را جدی می گیرند، به وعده های خود عمل می کنند و می توان برای انجام تعهدات خود روی آنها حساب کرد. آن‌ها اغلب در نقش‌هایی که نیازمند توجه به جزئیات و رویکردی ساختارمند هستند، عالی هستند.

افرادی که وظیفه شناسی بالایی دارند استانداردهای بالایی را برای خود تعیین می کنند و سخت تلاش می کنند تا آنها را برآورده کنند و از آنها فراتر روند. تعهد آنها به رشد شخصی و بهبود مستمر آنها را به عملکرد مداوم در سطح بالایی سوق می دهد.

بهترین مشاغل برای افرادی که سطح هوشیاری بالایی دارند : افراد با نظم و انضباط زیاد و جاه طلبی می توانند در عمل در هر کاری که در ذهنشان باشد موفق شوند. با این حال، بهترین مشاغل برای افراد با وجدان بالا شامل مدیر پروژه، کمک حقوقی، حسابدار، مهندس هوافضا و معمار است.
 

۵ – روان رنجوری: تئاتر، تاریخ و فلسفه

روان رنجوری یک همه در مورد بی ثباتی عاطفی است ، زیرا ممکن است با تغییرات خلقی، اضطراب و تحریک پذیری حدس بزنید.

افراد دارای سطوح بالای روان رنجورخویی ممکن است به شدت نسبت به عوامل استرس زا حساس باشند و تمایل دارند موقعیت ها را تهدیدآمیز یا منفی درک کنند. آن‌ها اغلب خودآگاهی بالایی از خود نشان می‌دهند و به احتمال زیاد روی تجربیات منفی گذشته تمرکز می‌کنند یا نتایج منفی آینده را پیش‌بینی می‌کنند. این می تواند منجر به تمایل به تفکر بیش از حد، نشخوار فکری و داشتن دیدگاه بدبینانه به زندگی شود.

افراد مبتلا به روان رنجورخویی نیز ممکن است استعداد بیشتری برای تجربه احساسات شدید مانند غم و اندوه، خشم و ترس داشته باشند. آنها ممکن است نسبت به استرس های روزمره واکنش بیشتری نشان دهند و می توانند با مدیریت پاسخ های عاطفی خود مبارزه کنند.

آنها ممکن است نیاز بیشتری به اطمینان و حمایت دیگران داشته باشند و به دنبال تأیید و راهنمایی برای کمک به کاهش اضطراب و ناامنی خود باشند. این “نیاز” به اعتبارسنجی خارجی می تواند بر عزت نفس و فرآیندهای تصمیم گیری آنها تأثیر بگذارد.

بهترین مشاغل برای افراد دارای سطوح بالای روان رنجوری : هدایت انرژی به چیزی مانند هنرهای نمایشی می تواند مسیر شغلی موفقی را ایجاد کند. سایر مشاغل مناسب برای این افراد عبارتند از شاعر، اپراتور خط تلفن بحران، هنردرمانگر، آهنگساز، متخصص مراقبت های بهداشتی و مشاور.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied