شمانیوز
شما نیوز

علائم گرمازدگی چیست ؟ | راه های درمان گرمازدگی + ویدیو

تعریف پزشکی از گرمازدگی ، درجه حرارت بالای 40 درجه بدن است.

علائم گرمازدگی چیست ؟ | راه های درمان گرمازدگی + ویدیو

گرمازدگی زمانی اتفاق می‌افتد که بدن دیگر نمی‌تواند دمای خود را کنترل کند. گرمازدگی در اثر نرسیدن آب کافی به بدن در گرمای بالا، منجر به نقص در سیستم کنترل درجه حرارت بدن می شود. علائم شایع گرمازدگی شامل حالت تهوع، تشنج، گیجی، گمراهی و گاهی اوقات از دست دادن هوشیاری یا کما است. هنگامی که علائم گرمازدگی رخ می‌دهد، دمای بدن می‌تواند در عرض 10 تا 15 دقیقه به 106 درجه فارنهایت یا بالاتر برسد.

چه کسانی بیشتر در معرض گرمازدگی هستند؟

سن:  نوزادان و کودکان تا سن 4 سال و بزرگسالان بالای 65 سال بسیار آسیب‌پذیر هستند زیرا نسبت به سایر افراد، آهسته‌تر با گرما سازگار می‌شوند.

شرایط سلامتی:   عبارتند از بیماری قلبی، ریوی یا کلیوی، چاقی یا کمبود وزن، فشار خون بالا، دیابت، بیماری روانی، اعتیاد به الکل، آفتاب سوختگی و هر شرایطی که باعث ابتلا به تب شود. بر اساس مطالعه اخیر ارائه شده در نشست سالانه انجمن غدد درون ریز امریکا، افراد مبتلا به دیابت ممکن است در طول موج گرما خطر گرمازدگی را دست کم بگیرند.

داروها:   این داروها شامل آنتی هیستامین‌ها، قرص‌های لاغری، دیورتیک‌ها، آرام بخش‌ها، محرک‌ها، داروهای ضد تشنج، داروهای قلبی و فشار خون مانند مسدودکننده‌های بتا و منقبض‌کننده عروق و داروهای بیماری‌های روانپزشکی مانند داروهای ضد افسردگی و ضد روان پریشی هستند. داروهای غیرقانونی مانند کوکائین و مت آمفتامین نیز با افزایش خطر این عارضه مرتبط هستند.

درمان گرمازدگی چیست؟

اگر مشکوکید که فردی دچار این عارضه شده است، فوراً با اورژانس تماس بگیرید یا فرد را به بیمارستان منتقل کنید. هر گونه تاخیر در جستجوی کمک پزشکی می‌تواند کشنده باشد. در حالی که منتظر رسیدن امدادگران هستید، کمک‌های اولیه را آغاز کنید. فرد را به یک محیط با تهویه مطبوع – یا حداقل یک منطقه خنک و سایه – منتقل کنید و لباس‌های غیر ضروری او را دربیاورید. در صورت امکان، دمای مرکزی بدن فرد را اندازه‌گیری کنید و کمک‌های اولیه را آغاز کنید تا دمای بدن فرد گرمازده را تا 101 تا 102 فارنهایت خنک کنید

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied