شمانیوز
شما نیوز

به‌پرداخت ملت همچنان در جایگاه برتر سهم بازار PSP

روند روبه‌رشد سهم بازار «به‌پرداخت ملت» از تراکنش‌های انجام‌شده و در حال انجام، نشان‌دهنده تقویت جایگاه این شرکت در میان پی‌اس‌پی‌های کشور است.

به‌پرداخت ملت همچنان در جایگاه برتر سهم بازار PSP

به گزارش شمانیوز، صنعت بانکداری و پرداخت در حال حاضر وارد یک دوره جدید شده‌اند، و بازیگران مختلف این صنعت نیز درگیر تغییراتی هستند. شرکت به پرداخت ملت، یک شرکت سهامی عام است که در سال 1384 فعالیت خود را با هدف توسعه ابزارهای پرداخت الکترونیکی آغاز کرده است و همچنان با پوشش ۱۸/۵۴ درصدی از مبالغ بازار کارت‌خوان فروشگاهی، بالاترین سهم را در اختیار خود دارد. 

شرکت به‌پرداخت ملت، به عنوان ارائه دهنده خدمات پرداخت الکترونیکی (PSP) فعالیت می‌کند که پس از تشکیل شرکت شاپرک در سال 1391، مجوزهای لازم برای ادامه فعالیت خود را از شرکت شاپرک دریافت کرده است. 

براساس نود و ششمین گزارش اقتصادی شاپرک در خرداد ۱۴۰۲، شبکه الکترونیک پرداخت کارت، حدود ۴.۲۶۹ میلیون تراکنش با ارزش ۹۷۹ هزار میلیارد تومان داشته است که این نسبت به فروردین ۲/۵۲ درصد در تعداد و ۱/۱۹ درصد در ارزش ریالی رشد نشان می‌دهد. 

تعداد و مبلغ تراکنش‌ها در خرداد ۱۴۰۲ نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۱ به ترتیب ۱۵/۳۱ و ۳۴/۹۸ رشد داشته است. شرکت «به پرداخت ملت» در شاخص سهم مبلغی  با اختصاص سهم ۲۰/۴۵ درصدی از مبلغ تراکنش‌ها، بیشترین سهم را به خود اختصاص داده است. 

تعداد ابزار شاپرکی در مجموع نسبت به اردیبهشت‌ماه ۱/۶۳ درصد رشد کرده است. افزایش تعداد ابزار کارت‌خوان فروشگاهی سبب این تغییر است. کارت‌خوان فروشگاهی با ۹۱/۳۱ درصد سهم بازار، بیشترین تعداد ابزار پذیرش را دارد که از این میان شرکت به‌پرداخت ملت همچنان با پوشش ۱۸/۵۴ درصدی از مبالغ بازار کارت‌خوان فروشگاهی، بالاترین سهم را در اختیار خود دارد. 

برای هر ۱۰ هزار نفر جمعیت بالای ۱۸ سال، بیش از ۱۷۸۳ ابزار شاپرکی وجود دارد. از این تعداد ۱۶۲۸ ابزار کارت‌خوان فروشگاهی است. تعداد ابزار پذیرش اینترنتی و موبایلی نیز به ترتیب ۱۳۵ و ۲۰ است. 

«به‌پرداخت ملت» در خردادماه از مبالغ ابزار پذیرش اینترنتی و موبایلی نیز به ترتیب با پوشش ۲۹/۹۰ و ۴۶/۰۷ درصدی دارای بالاترین سهم است. این شرکت با ۰/۸۵ درصد افزایش دارای بیشترین اختلاف سهم در مبلغ تراکنش‌های ابزار پذیرش موبایلی است.

بنابر اعلام شرکت «به‌پرداخت ملت» ، به دلیل تغییر سال مالی از پایان اسفند به پایان آذرماه، ۶ماهه سال جاری با سال گذشته قابلیت مقایسه نداشته است. علاوه بر این، افزایش هزینه‌های عملیاتی ناشی از استهلاک دستگاه‌های کارتخوانی است که براساس خرید ۲۰۳ هزار دستگاه به مبلغ ۵/۸۳۴ میلیارد ریال در سال مالی قبل و ۶ ماهه نخست سال مالی ۱۴۰۲ می‌باشد.  

گفتنی است، شرکت به پرداخت ملت مسئولیت ایجاد و پشتیبانی شبکه پایانه‌های فروش و سایر ابزارهای پرداخت را به منظور گسترش نظام پرداخت الکترونیکی به شبکه بانکی و بازارهای مالی کشور بر عهده دارد. این شرکت در زمینه ارائه خدمات الکترونیکی فعالیت می‌کند. این شرکت با دانش و تخصص روز دنیا، در زمینه‌های مختلف فعالیت می‌کند. 

خدمات «به‌پرداخت ملت» شامل پرداخت از طریق پایانه‌های فروشگاهی، شبکه اینترنت، موبایل پوز (mPOS)، کد دستوری #741* (USSD)، سامانه پاسخ صوتی و محاوره‌ای (IVR)، دستگاه خودپرداز (ATM)، دستگاه کیوسک (Kiosk)، پوز شعبه (PINPAD) و پرداخت الکترونیکی بهای سوخت (کارت سوخت هوشمند و کیوسک) می‌باشد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied