شمانیوز
شما نیوز

روند ریزش قیمت خودرو سرعت گرفت | این خودرو ها را ارزان‌تر از قبل بخرید

خودروهای تولیدی و وارداتی در بازار از ۵ تا ۲۰۰ میلیون تومان افت قیمت را تجربه کردند، همزمان با این موضوع قیمت خودروهای چینی در بازار به دلیل آشفتگی در برنامه عرضه، ثابت مانده است.

روند ریزش قیمت خودرو سرعت گرفت  | این خودرو ها را ارزان‌تر از قبل بخرید

اواخر هفته گذشته رئیس جمهور قانون الحاق موادی به قانون ساماندهی صنعت خودرو با مضمون واردات خودروهای کارکرده را برای اجرا به وزارت صمت ابلاغ کرد. همین موضوع سبب شد که قیمت برخی از خودروهای وارداتی در کشور با کاهش یا تثبیت قیمت ها مواجه شود. علیرغم اینکه تولید و عرضه خودروهای مونتاژی به بازار کشور وضعیت مشخصی ندارد، این محصولات در بازار مسیر کاهش قیمت را در پیش گرفتند. همزمان با این موضوع خودروهای وارداتی و تولید روند نزول قیمت را دنبال می کنند، در صورتی که واردات خودرو در نسخه صفر کیلومتر یا کارکرده اجرایی شود، خودرو به سمت یک کالای مصرفی حرکت خواهد کرد. در این گزارش به بررسی وضعیت قیمت خودروهای وارداتی، مونتاژی و تولید خواهیم پرداخت.

شاهین ابتدای ماه جاری با قیمت ۵۴۰ میلیون تومان در بازار معامله می شد، اما امروز قیمت این خودرو به ۵۳۵ میلیون تومان رسیده است

شاهین ارزان شد

شاهین به عنوان جدیدترین محصول گروه خودروسازی سایپا ابتدای ماه جاری با قیمت ۵۴۰ میلیون تومان در بازار معامله می شد، اما امروز قیمت این خودرو به ۵۳۵ میلیون تومان رسیده است. کاهش پنج میلیونی قیمت این خودرو نشان از تداوم نزول قیمت در ماه جاری را دارد. لازم به ذکر است که اگر دولت ارز صنعت خودرو را به موقع تامین نکند، این کاهش قیمت به افزایش قیمت تبدیل خواهد شد.

تارا در نسخه اتوماتیک ابتدای ماه جاری با قیمت ۷۸۵ میلیون تومان معامله می شد. اما امروز قیمت این خودرو به ۷۷۰ میلیون تومان رسیده است

تارا ۱۵ میلیون تومان ارزان شد

تارا در نسخه اتوماتیک یکی از خودروهای پر فروش گروه صنعتی ایران خودرو در بازار است، این خودرو ابتدای ماه جاری با قیمت ۷۸۵ میلیون تومان معامله می شد. اما امروز قیمت این خودرو به ۷۷۰ میلیون تومان رسیده است. کاهش ۱۵ میلیون تومانی این محصول نشان از تداوم افت قیمت خودروهای تولیدی در بازار را دارد.

دنا پلاس ابتدای ماه جاری با قیمت ۷۹۰ میلیون تومان در بازار معامله می شد. ولی امروز قیمت این محصول به ۷۸۰ میلیون تومان رسیده است

دنا پلاس چند؟

دنا پلاس به دلیل قوای محرکه قوی انتخاب اصلی مشتریان در کلاس سدان است، این خودرو ابتدای ماه جاری با قیمت ۷۹۰ میلیون تومان در بازار معامله می شد. ولی امروز قیمت این محصول به ۷۸۰ میلیون تومان رسیده است، افت ۱۰ میلیون تومانی دنا پلاس نشان از ریزش بیشتر این خودرو در هفته جاری دارد. پارامترهای بازار نشان می دهد که بیشتر مصرف کنندگان این روزها اقدام به خرید این محصول می کنند.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied