شمانیوز
شما نیوز

فولادگر تأکید کرد:

نوسانات قیمت ارز و فقدان سندی مدون از چالش‌های صنعت غذایی

مشاور وزیر اقتصاد نوسانات قیمت ارز و نبود سندی مدون را از چالش‌های صنایع غذایی کشور عنوان کرد.

نوسانات قیمت ارز و فقدان سندی مدون از چالش‌های صنعت غذایی

حمیدرضا فولادگر، مشاور وزیر اقتصاد و عضو شورای عالی اجرای سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی در گفت‌‎وگو با شمانیوز، درباره چالش‌های صنعت غذایی در کشور اظهار کرد: امنیت غذایی یکی از اصول مهم و غیرقابل چشم‌پوشی است که باید در این حوزه مقامات و مسئولان سیاست‌های کارآمد و اثرگذاری را پی‌ریزی و اجرایی سازند تا مبادا امنیت غذایی جامعه به خطر بیفتد.

وی افزود: دولت سیزدهم تمام توان خود را به کار گرفته تا امنیت غذایی جامعه به خطر نیفتد و حتی شورای عالی انقلاب فرهنگی در این باره تصمیماتی را اتخاذ کرده است. تأمین امنیت غذایی جزئی از تکالیف برنامه ششم محسوب می‌شود و در برنامه هفتم توسعه هم مورد تأکید قرار گرفته است. 

مشاور وزیر اقتصاد یکی از چالش‌های صنعت غذایی را نبود یک سند مدون و مشخص در حوزه تأمین امنیت غذایی عنوان و تأکید کرد: اگر چنین سندی به صورت مجزا به تصویب برسد و وجود داشته باشد و به تمامی نهادها ابلاغ شود قطعاً همه ملزم به اجرای آن خواهند شد و هر نوع قانون‌گذاری و اجرا حول محور این سند انجام می‌پذیرد.

عضو شورای عالی اجرای سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی یکی دیگر از چالش‌های صنعت غذایی را مشکلات اقلیمی و آب و هوایی عنوان کرد و در این رابطه گفت: شرایط اقلیمی و آب و هوایی ایران طوری است که با کمبود آب مواجه است ولی متأسفانه بدون اشراف به شرایط اقلیمی، محصولات غذایی تولید می‌شوند که متناسب با شرایط اقلیمی آن استان نیست و همین مسئله بعدها صنعت غذایی کشور را با مشکل مواجه می‌کند، پس ضرورت دارد نسبت به شرایط اقلیمی اشراف و آگاهی کامل وجود داشته باشد.

فولادگر افزود: عدم توجه به الگوی کشت، عدم توجه به بهره‌وری، عدم توجه به برنامه‌ریزی تولید در کوتاه‌مدت و میان‌مدت و عدم توجه به خرید تضمینی محصولات کشاورزی به دیگر چالش‌های صنعت غذایی تبدیل شده‌اند.

وی در پایان نوسانات قیمت ارز را از دیگر چالش‌های صنعت غذایی عنوان کرد و در این رابطه گفت: نوسانات قیمت ارز و حذف ارز ترجیحی قیمت نهاده‌ها را افزایش داد و لذا باید دولت فکری برای نوسانات قیمت ارز کند و حتی اگر مجبور شود باید یارانه‌های بیشتری را به بخش صنعت غذایی پرداخت کند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied