شمانیوز
شما نیوز

افتخاری دیگر از بانک پاسارگاد؛

تنها بانک ایرانی حاضر در رتبه بندی 1000 بانک برتر جهان بر اساس معیار سرمایه لایه یک رتبه 17 خاورمیانه را به خود اختصاص داد

افتخاری دیگر از بانک پاسارگاد؛ تنها بانک ایرانی حاضر در رتبه بندی 1000 بانک برتر جهان بر اساس معیار سرمایه لایه یک رتبه 17 خاورمیانه را به خود اختصاص داد

تنها بانک ایرانی حاضر در رتبه بندی 1000 بانک برتر جهان بر اساس معیار سرمایه لایه یک رتبه 17 خاورمیانه را به خود اختصاص داد

نشریه بنکر، در رتبه‌بندی 1000 بانک برتر سال2023 جهان، بانک پاسارگاد را به‌عنوان تنها بانک ایرانی حاضر در این فهرست، در رتبه 205 جهان و 17 خاورمیانه قرار داد.

به گزارش روابط‌عمومی بانک پاسارگاد، در آخرین رتبه‌بندی هزار بانک برتر جهان توسط نشریه بنکر در سال 2023، این بانک به‌عنوان تنها نماینده کشورمان در لیست برترین بانک‌های جهان موفق به کسب رتبه 17 در میان بانک‌های خاورمیانه گردید.

مقایسه اطلاعات بانک پاسارگاد با بانک اول خاورمیانه (Saudi National Bank) بیانگر این مطلب است که رقم سرمایه لایه یک بانک مزبور تقریبا 4 برابر سرمایه لایه یک و مجموع دارایی‌های آن 3 برابر دارایی‌های بانک پاسارگاد است. با این حال بازده سرمایه بانک پاسارگاد 3 برابر بازده سرمایه بانک مزبور بوده که بیانگر نسبت‌های مناسب سودآوری بانک پاسارگاد در صنعت بانکداری، مدیریت موفق دارایی‌ها و نیز تبدیل سرمایه به سود است.

لازم به ذکر است نشریه بنکر در رتبه‌بندی سالیانه 1000 بانک برتر جهان شاخص‌های مالی کلیدی در بخش ترازنامه و صورت سود‌وزیان را به تفصیل مورد ارزیابی و بررسی قرار می‌دهد و با درخواست ارائه نسبت‌های مالی اساسی و سایر شاخص‌های مرتبط با تعداد مشتریان در بخش بانکداری خرد و شرکتی، کانال‌های پرداخت و تعداد کارکنان بانک جمع‌بندی دقیقی از وضعیت بانک‌‌های شرکت‌کننده در این رتبه‌بندی به عمل می‌آورد. لازم به توضیح است راستی آزمایی اطلاعات ارائه شده از سوی بانک‌ها از طریق بررسی مجزای گزارش سالانه بانک‌ها توسط نشریه بنکر انجام می‌پذیرد.

گفتنی است در رتبه‌بندی 1000 بانک برتر سال 2023، بانک پاسارگاد جایگاه 205 در میان برترین بانک‌های جهان و در معیارهای بازده سرمایه و بازده دارایی رتبه اول خاورمیانه را نیز کسب کرد.

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied