شمانیوز
شما نیوز

با خوردن میان وعده لاغر شوید | میان وعده های مفید برای کاهش وزن

خوردن میان وعده در رژیم غذایی موثر است. در ادامه میتوانید درمورد میان وعده های مفید برای کاهش وزن آگاه شوید.

با خوردن میان وعده لاغر شوید | میان وعده های مفید برای کاهش وزن

مهمترین مسئله کاهش وزن و رژیم این است که شما باید بر بهبود کیفیت رژیم غذایی و تمرین های بدنی خود تمرکز کنید. کاهش وزن شامل سه مسئله کلیدی است: تغذیه سالم، حرکت بدن و داشتن ذهنیت مثبت. خوردن بعضی مواد مغذی و مقوی می تواند در کاهش وزن موثر باشد.

میان‌وعده‌های سالم بخورید:

غذاهایی را انتخاب کنید که گرسنگی‌تان را رفع کند و انرژی و مواد مغذی موردنیاز را به بدنتان برساند. در اینجا بهترین گزینه‌ها را به شما معرفی می‌کنیم.
 

غلات کامل:

 میان‌وعده‌های تهیه شده از غلات کامل غنی از فیبر و کربوهیدرات پیچیده هستند و به شما انرژی کافی می‌دهد که تا رسیدن به زمان غذای اصلی گرسنه نشوید. بیسکویت‌ها و کراکرهای سبوس‌دار مناسبند.

کاهش وزن

میوه‌ها و سبزیجات: 

خوردن میوه و سبزی بدون داشتن چربی یا کالری زیاد باعث ایجاد احساس سیری در شما می‌شود و انواع ویتامین‌ها، مواد معدنی و فیبر لازم را به بدنتان می‌رساند.
 

دانه‌ها و مغزها: 

حاوی پروتئین هستند و سیری طولانی‌مدت ایجاد می‌کنند. میزان چربی آنها هم بالاست ولی از نوع چربی غیراشباع است که برای سلامتی بسیار مفید است. اما به‌ هرحال کالری مغزها زیاد است و نباید در مصرف آنها زیاده‌روی کرد

لبنیات کم‌چرب:

 شیر، ماست، پنیر و دیگر محصولات لبنی منبع غنی کلسیم و پروتئین و حاوی ویتامین‌ها و موادمعدنی بسیار هستند. لبنیات چربی هم دارند، پس بهتر است برای جلوگیری از چاقی، از نوع کم‌چرب آنها استفاده کنید.
 

با اینکه میان‌وعده‌ها جزئی از یک رژیم‌غذایی سالم هستند اما اگر در مصرف آنها میانه‌روی را فراموش کنیم می‌توانند باعث افزایش وزن شوند. مثلاً یک مشت بادام(تقریباً ۲۳ عدد)، حدود ۱۶۳ کالری دارد. اما کالری یک پیاله آن به بیشتر از ۸۰۰ هم می‌رسد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied