شمانیوز
شما نیوز

فواید چای سبز برای پوست | طرز تهیه ماسک چای سبز برای پوست صورت

در مقاله زیر از خواص چای سبز برای پوست و طرز تهیه ماسک صورت چای سبز آگاه شوید.

فواید چای سبز برای پوست | طرز تهیه ماسک چای سبز برای پوست صورت

چای سبز یکی از فرآورده‌هایی است که از برگ چای تهیه می‌شود. چای سبز حاوی انواع فلاونول‌ها است که بعضی از انواع آن به عنوان کاتچین شناخته می‌شود. چای سبز حاوی نیاسین است و تجربه ثابت کرده که مصرف این ماده عوارض گُرگرفتگی نظیر قرمزی پوست را کاهش می‌دهد.

فواید استفاده از چای سبز برای پوست چیست؟

مبارزه با پیری زودرس

همانطور که گفتیم آنتی اکسیدان موجود در چای سبز زیاد است و همین آنتی اکسیدان‌ها توانایی جوانسازی سلول‌های پوستی در حال مرگ را نیز دارند. آنتی اکسیدان‌ها در واقع با محافظت و ترمیم سلول‌های پوستی شما با علائم پیری مبارزه کرده و پوست را سالم و شاداب نگه ‌می‌دارند.

ویتامین‌های موجود در چای سبز به ویژه B2 به حفظ جوانی پوست کمک می‌کند و با حفظ سطح کلاژن می‌تواند استحکام پوست شما را بهبود بخشد.

چای سبز

کاهش قرمزی و التهاب پوستی

در واقع به دلیل میزان بالای پلی فنول‌ها در چای سبز، این ماده خاصیت ضدالتهابی نیز دارد.

خواص ضد التهابی چای سبز به کاهش سوزش، قرمزی و تورم پوست کمک می‌کند و استفاده از آن بر روی پوست، بریدگی‌های جزئی و آفتاب سوختگی را تسکین می‌بخشد.

درمان جوش و آکنه

خواص آنتی اکسیدانی، ضد التهابی و ضد میکروبی موجود در چای سبز ممکن است آن را به درمان موثری برای آکنه و پوست چرب تبدیل کند.

براساس تحقیقات انجام شده هنگامی که چای سبز بر روی پوست قرار می‌گیرد به دلیل وجود پلی فنول‌ها به کاهش ترشح سبوم کمک می‌کند و در نهایت این امر می‌تواند منجر به درمان و یا کاهش و تسکین جوش و آکنه پوستی شود.

پلی فنول‌های موجود در چای سبز همچنین توانایی مبارزه با عفونت را دارند و این بدان معناست که چای سبز می‌تواند ابزاری مفید برای کنترل رشد باکتری‌های عامل آکنه باشد.

ماسک زردچوبه و چای سبز

اولین ماسک برای پوست‌های معمولی ماسک زردچوبه، آرد و چای سبز است.

مواد لازم برای تهیه ماسک:

  • یک قاشق چای خوری آرد نخود
  • یک چهارم قاشق چای خوری زرد چوبه
  • یک قاشق چای خوری چای سبز

طرز تهیه و روش استفاده:

تمام مواد گفته شده در بالا را با هم ترکیب کرده و به خوبی هم بزنید تا یک ترکیب یکنواخت بدست آورید. ترکیب به دست آمده را روی پوست صورت خود قرار دهید و بعد از حدود ۱۵ الی ۲۰ دقیقه با آب سرد بشویید. برای گرفتن نتیجه خوب استفاده از این ماسک را یک الی دو بار در هفته تکرار کنید.

ماسک نعنا و چای سبز

آخرین ماسکی که برای پوست‌های نرمال توصیه می‌شود به شرح زیر است:

مواد لازم برای تهیه ماسک:

  • سه قاشق غذا خوری برگ چای سبز
  • ۲ قاشق غذا خوری برگ نعنا
  • ۱ قاشق غذا خوری عسل

طرز تهیه و روش استفاده:

عسل، نعنا و چای سبز را با هم ترکیب کنید و اگر لازم بود می‌توانید مقداری آب به آن اضافه کنید. بعد از اینکه ماسک آماده شد آن را روی صورت خود قرار دهید و بعد از ۱۵ دقیقه با آب سرد بشویید. بهتر است این ماسک را ۱ الی ۲ بار در هفته روی پوستتان بگذارید و لذت ببرید

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied