شمانیوز
شما نیوز

ترفند های مراقبت از ناخن | با این روش ها ناخن سالم داشته باشید

اگر شماهم سلامت ناخن هایتان برایتان اهمیت دارد ، در مقاله زیر از روش های سلامت نلخن آگاه شوید.

ترفند های مراقبت از ناخن | با  این روش ها ناخن سالم داشته باشید

ترک خوردن و شکنندگی ناخن‌ها مشکل کاملاً متداولی است. خوشبختانه درمان‌های طبیعی و گیاهی زیادی برای مراقبت از ناخن وجود دارد . در ادامه میتوانید راه های مراقبت از ناخن را بخوانید.

ناخن ها را تمیز نگه دارید

همه مشکلات با میکروب ها و باکتری ها آغاز می شود. باید اطمینان حاصل کنید که مکانی برای آنها وجود ندارد. ناخن های را مرتب تمیز کنید و بعد از شستشو خشک کنید. این همچنین مانع از تجمع آلودگی و باکتری ها زیر ناخن ها می شود. اما اگر ناخن ها به مدت طولانی در آب بمانند ممکن است منجر به شکستگی شود.هنگام شستن ظروف، بهتر است از ناخن های خود را با دستکش محافظت کنید.

مراقبت از کوتیکولها

کوتیکول ها بسیار ظریف هستند و به آسانی پاره می شوند مراقبت خوب از کوتیکول بخش مهمی از مراقبت ناخن است. اگر پوست یا ناخن شل دارید، با دقت آن را مراقبت کنید اطمینان حاصل کنید که کوتیکول را مرطوب کنید - روغن نارگیل یا بادام را به کوتیکول ها بزنید و به آرامی ماساژ دهید تا آنها را تغذیه کند.

مراقبت از ناخن

 از مرطوب کننده استفاده کنید

خشک شدن و پوسته پوسته شدن به همان اندازه که برای پوست مناسب نیست برای ناخن هم نیست. ناخن ها بسیار ظریف هستند و به آسانی شکسته می شوند. آنها را مرطوب کنید تا قوی شوند. از طیف وسیعی از کرم های دست، روغن کوتیکول / کرم ها یا روغن های مرطوب استفاده کنید که به حفظ ناخن ها و کوتیکولها کمک می کند تا براق و سالم باشند.

هرگز لاک های ناخن را نخراشید

خراشیدن لاک ناخن ها بدترین کاری است که می توانید با آنها انجام دهید. این باعث می شود سطح ناخن خشن و لکه دار شود. همچنین لایه بالایی ناخن ها را از بین می برد.

 سوهان زدن ناخن در یک جهت

سوهان را به آرامی در یک جهت بزنید. در غیر این صورت، ناخن ضعیف و قبل از موعد می شکند. سوهان زدن در همان جهت همچنین به شما کمک می کند تا یک نوک صاف را به دست آورید سر ناخن را به همان شیوه ای که می خواهید شکل دهید. شروع به سوهان زدن از یک گوشه به مرکز و سپس از مرکز به لبه دیگر و یا بالعکس.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied