شمانیوز
شما نیوز

در جلسه کارگروه استانی جنوب کرمان عنوان شد؛

جرجانی: برای تقویت معادن جنوب کرمان زیرساخت‌ها را توسعه می‌دهیم

مدیر اجرایی طرح احیا، فعال‌سازی و توسعه معادن کوچک مقیاس گفت: با توجه به اولویت بندی زیرساخت‌ها توسط اداره کل صمت، نسبت به انجام و اجرای زیرساخت متناسب با اعتبار موجود در استان کرمان اقدامات لازم را در پیش خواهیم گرفت.

جرجانی: برای تقویت معادن جنوب کرمان زیرساخت‌ها را توسعه می‌دهیم

به گزارش روابط عمومی ایمپاسکو عباس جرجانی مدیر اجرایی طرح احیا، فعال سازی و توسعه معادن کوچک در بیستمین جلسه کارگروه استانی طرح احیای معادن در جنوب استان کرمان بر فعال‌سازی معادن استان از طریق تقویت زیرساخت‌ها تاکید کرد.

در این جلسه مسلم مروجی مدیر کل سازمان صمت استان اظهار داشت: جنوب استان کرمان دارای ۵۷ واحد صنایع معدنی در حال فعالیت است و مهمترین عامل عدم فعالیت معادن به دلیل زیرساخت‌های نامناسب معادن استان است.

مدیر کل سازمان صمت استان کرمان تاکید کرد:‌ یکی دیگر از دلایل توقف فعالیت معادن، عدم اهلیت بهره برداران استان است که با اجرایی کردن بسته‌های سرمایه گذاری می‌توان این مشکل را حل کرد.

در ادامه این نشست مدیر اجرایی طرح احیا، فعال سازی و توسعه معادن عنوان کرد: در جنوب استان کرمان ۴۵ معدن غیرفعال وجود دارد و با توجه به اولویت بندی زیرساخت‌ها توسط اداره کل صمت با پیگیری طرح احیای معادن از طریق طرح زیرساخت ایمیدرو نسبت به انجام و اجرای زیرساخت متناسب با اعتبار موجود اقدامات لازم انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: با واگذاری معادن در اختیار اداره کل صمت استان از طریق بسته های سرمایه گذاری و ورودشرکت‌های بزرگ معدنی در مناطق کمتر توسعه یافته کشور، روند توسعه و پیشرفت بیش از پیش امکان‌پذیر می‌شود.

جرجانی با بیان اینکه مواد معدنی دارای مزیت در جنوب استان کرمان شامل کرومیت، منگنز و سنگ چینی است، اعلام کرد: برای این مواد معدنی در اختیار سازمان، بسته‌های سرمایه‌گذاری مناسب تهیه خواهد شد.

وی بیان کرد: از مهمترین اقدامات اداره کل صمت استان تعیین تکلیف پروانه اکتشاف و گواهی کشف در آمار سامانه کاداستر است.

مدیر اجرایی طرح احیا در پایان خاطرنشان کرد: تلاش طرح احیا بر این است تا بازار مواد معدنی صادراتی را از طریق شرکت های دانش بنیان جهت پرعیارسازی پیگیری کند.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied