شمانیوز
شما نیوز

گفت‌وگو با مدیرعامل مجمتع صنعتی آهن و فولاد الماس آرتاویل؛

اشتغالزایی و توسعه منطقه با اجرای پروژه پیشران آرتاویل

پروژه مجتمع صنعتی آهن و فولاد الماس آرتاویل با مشارکت شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات (ومعادن)، شرکت معدنی و صنعتی چادرملو (کچاد) و شرکت بین‌المللی مهندسی ایران (ایریتک) به منظور تولید آهن اسفنجی و جهت تامین خوراک شرکت‌های فولادی شمال غرب کشور ثبت و در سال ۱۴۰۰ مراحل اجرایی آن آغاز شد.

اشتغالزایی و توسعه منطقه با اجرای پروژه پیشران آرتاویل

«حسن اصغرزاده» مدیرعامل شرکت مجتمع آهن و فولاد الماس آرتاویل گفت: تولید آهن اسفنجی در مجتمع آرتاویل با ظرفیت ۱/۱ میلیون تن در سال بوده و پیش‌بینی می‌شود حدود ۴۰۰ نفر اشتغالزایی مستقیم داشته باشد.

مدیرعامل آرتاویل با اشاره به دوستدار محیط زیست بودن این پروژه اظهار داشت: کلیه تدابیر لازم در خصوص به حداقل رساندن خطرات زیست‌محیطی انجام گرفته و آب مصرفی آن نیز از پساب اداره آب و فاضلاب شهر اردبیل تامین خواهد شد.

وی در ادامه افزود: شرکت بین المللی مهندسی ایران (ایریتک) به عنوان پیمانکار EPC پروژه آهن اسفنجی آرتاویل بوده و تکنولوژی مورد استفاده در این پروژه میدرکس است.

اصغرزاده تصریح کرد: طبق برنامه زمان بندی شده در حال نهایی کردن خرید و ترخیص تجهیزات بوده و با حداکثر توان جهت اتمام پروژه آهن اسفنجی آرتاویل و شروع دوره بهره برداری آن مطابق برنامه زمان بندی در حال انجام است.

مدیرعامل مجتمع آهن و فولاد الماس آرتاویل تاکید کرد: مطابق برنامه ریزی‌های انجام شده شرکت معدنی و صنعتی چادرملو مسوولیت تامین مواد اولیه را بر عهده داشته و همچنین قرارداد‌های مرتبط با تامین زیرساخت انجام شده و تعدادی نیز در حال تکمیل اسناد قراردادی می‌باشد.

وی با اشاره به افزایش قیمت ارز و اثرگذاری آن بر روند اجرایی پروژه بیان داشت: تحریم‌های بین المللی جهت تامین تجهیزات خارجی و مشکلات مربوط به واحد بازرگانی خارجی ازچالش‌های پیش روی این پروژه بوده است.

حسن اصغرزاده مدیرعامل آهن و فولاد الماس آرتاویل با اشاره به بهره مندی این پروژه از ساخت داخل افزود: شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات (۴۰%)، شرکت معدنی و صنعتی چادرملو (۳۰%) و شرکت بین المللی مهندسی ایران (ایریتک) (۳۰%) به عنوان سهامداران عمده این پروژه هستند. همچنین در پروژه آهن اسفنجی آرتاویل ۹۰% نیروی انسانی بومی از استان اردیبل استفاده شده است.

وی در ارتباط با تامین آب، برق و گاز پروژه آهن اسفنجی آرتاویل گفت: با مساعدت و همکاری مدیران استان اردبیل و استاندار خدوم این استان مجوز‌های تامین آب، برق و گاز از مراکز مربوطه اخذ شده است.

اصغرزاده در خاتمه خاطرنشان کرد: موضوع طرح‌های توسعه پروژه آهن اسفنجی مجتمع آهن و فولاد الماس آرتاویل و هزینه‌های مرتبط با آن توسط سهامداران محترم شرکت در حال بررسی است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied