شمانیوز
شما نیوز

بادرنجبویه و درمان بی خوابی | با این دمنوش از شر بی خوابی خلاص شو

اگر شماهم از بی خوابی رنج می برید ، با دمنوش بادرنجبویه از شر بی خوابی خلاص شوید.

بادرنجبویه و درمان بی خوابی | با این دمنوش از شر بی خوابی خلاص شو

بادرنجبویه یک گیاه پر خاصیت است. بادرنجبویه در بین مردم و متخصصان سنتی از جایگاه و محبوبیت ویژ‌ه‌ای برخوردار است.یکی از خواص بادرنجبویه درمان بی خوابی است.

مصرف دم‌نوش بادرنجبویه دارای تاثیر آرام‌بخش است و به خواب بهتر کمک می‌کند. بسیاری از مطالعات نشان داده‌اند که بادرنجبویه برای درمان بی خوابی و اضطراب مفید است

بادرنجبویه

طرز تهیه دمنوش بادرنجبویه

ادرنجبویه، یکی از گیاهانی است که به خانواده نعناع تعلق دارد و از قرن‌ها پیش برای درمان اضطراب،‌ اختلالات خواب، سوء هاضمه و بهبودی زخم‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. شما می‌توانید دم‌نوش بادرنجبویه را با خیساندن یک قاشق چای‌خوری از بادرنجبویه خشک‌شده در آب جوش تهیه کنید و تا ۴ بار در روز این دم‌نوش را بنوشید. برگ‌های بادرنجبویه فقط باید بین ۱۰ تا ۱۵ دقیقه در آب جوش باقی بمانند تا کاملا دم بکشند.

مصرف دم‌نوش بادرنجبویه دارای تاثیر آرام‌بخش است و به خواب بهتر کمک می‌کند. بسیاری از مطالعات نشان داده‌اند که بادرنجبویه برای درمان بی‌خوابی و اضطراب مفید است، اما محققان در بسیاری از آزمایش‌های بالینی از ترکیب بادرنجبویه و گیاهان دیگر مانند بابونه و سنبل‌الطیب استفاده می‌کنند. محققان دانشگاه میشیگان هم اخیرا از بادرنجبویه و سنبل‌الطیب برای تهیه یک داروی مخصوص بی‌خوابی استفاده کرده‌اند. یافته‌های آنان نشان می‌دهد که این ترکیب گیاهی به‌اندازه دارو تریازولام موثر است و واقعا می‌تواند زمان خوابیدن و کیفیت خواب را در افراد مبتلا به بی‌خوابی به وضعیت بهتری برساند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied