شمانیوز
شما نیوز

پیش بینی دمای هوا

پیش بینی خوشحال کنند از هوای تهران | تهران خنک‌تر می‌شود

پیش بینی جدید از وضعیت جوی از کاهش دمای هوا خبر می دهد.

پیش بینی خوشحال کنند از هوای تهران  | تهران خنک‌تر می‌شود

بالاخره پس از یک دوره طولانی گرمای هوا، بالاخره قرار است دمای هوای تهران کاهش پیدا کند. این خبر خوب برای تهرانی ها است که بر اساس آن قرار است هوای تهران خنک تر شود.

با افزایش شدید دما در طی هفته‌های اخیر در تهران، مسئولان و مردم در پی راهکار‌های تازه‌ای برای گذر از این گرمای طاقت فرسا شدند.

در پی این افزایش بی‌سابقه و پایدار ماندن گرمای هوا در پایتخت، اولین راهکار صورت گرفته تغییر ساعت کاری کارمندان و شرکت‌های دولتی از سوی مجلس بود. با تغییر ساعت کاری ادارات و کارمندان پیش‌بینی می‌شد، علاوه بر تجربه نکردن دمای بالا توسط شهروندان در مصرف برق و انرژی نیز صرفه‌جویی شود.

پس از افزایش شدیدتر و بیشتر شدن گرما در روزهای 11 و 12 مرداد دولت تصمیم به تعطیلی گسترده در بخش‌های مختلف پایتخت گرفت که شرکت‌های خصوصی نیز در میان این تعطیلی دو روزه قرار می‌گرفتند. به گفته سخنگوی دولت در این دو روز شدت تابش اشعه‌های مضر در تهران به‌شدت افزایش پیدا کرده و حتی برای سلامتی افراد خطرناک بود.

پس از دو روز تعطیل شدن مراکز مختلف در تهران دوباره با ورود به روزکاری شنبه، مردم تهران با هوای بسیار گرم مواجه شدند که حتی نسیم توچال و جریان‌های هوای محلی نیز در خنک‌تر شدن آن تاثیری نداشتند. شدت این گرما حتی در ساعات وزش این نسیم نیز مانع از گذر آن از گذر‌های پایتخت می‌شد.

با توجه به تابستان‌های بسیار گرم شهر تهران و افزایش دما در پی سال‌های اخیر، همواره یکی از مهمترین دغدغه‌های این شهر در فصول گرم سال، دمای بالای هوا بدون جریان‌های هوایی خنک کننده همراه با افزایش آلاینده‌ها بوده است. از اینرو مسئله آب و هوا و جریان‌های هوایی در تعدیل کردن این افزایش و آلودگی هوا همواره بسیار تاثیر گذار بوده است.

از گذشته جریان‌های شمالی تهران که از رشته‌کوه‌های البرز مرکزی به پایتخت راه‌ پیدا می‌کردند بسیار مهم و تاثیرگذار بودند. نکته جالب توجه در مورد طرح ریزی و ساخت بزرگراه چمران توجه به این نکته و ایجاد راهی برای گذر جریان هوای شمال تهران به سمت جنوب پایتخت است که امروزه به‌عنوان یک شاهراه اصلی برای گذر جریان هووای خنک محلی در تهران به‌شمار می‌رود.

این اتوبان یکی از بزرگراه‌های اصلی تهران با دسترسی به مکان‌ها و موقعیت‌های مهمی از جمله هتل استقلال تهران، نمایشگاه بین المللی تهران و هتل آزادی تهران است که همین دسترسی بسیار عالی رزرو هتل های عنوان شده را در صدر هتل‌های مهم پایتخت قرار داده است. بزرگراه چمران پس از عبور از این مناطق و مکان‌های مهم از شمال پایتخت گذر کرده و به سمت جنوب با محله‌هایی مانند: ونک، ملاصدرا، امیرآباد، گیشا، شهرآرا و ستارخان ارتباط پیدا می‌کند.

خبر خوب برای شهروندان تهران در روزهای آتی این است که سازمان هواشناسی کشور اعلام کرده که از روز 16 تا 18 مرداد روند تدریجی کاهش دما در بیشتر نواحی استان پیش‌بینی می‌شود. این کاهش دما با توجه به جریان‌های محلی هوا در رشته‌ کوه‌های البرز مرکزی اتفاق خواهد افتاد. همچنین در برخی از مناطق شمال‌شرق و شرق، بخش‌هایی از مرکز و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز در برخی از ساعات وزش باد شدید در مناطق مستعد صورت خواهد گرفت.

لازم به ذکر است که این روند کاهش دما و بارندگی علاوه بر پایتخت در بخش‌هایی از آذربایجان شرقی، اردبیل، سمنان، قزوین، زنجان، مازندران و مناطقی از مرکز کشور در استان‌های قم، مرکزی و اصفهان نیز در جریان خواهد بود. این کاهش دما همراه با افزایش ابر، گاهی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied