شمانیوز
شما نیوز

همگام با سیاست‌های دولت و بانک مرکزی؛

بانک سینا بیش از 50 درصد منابع سپرده‌ای هر استان را به مصارف همان استان اختصاص داد

معاون بانکداری بانک سینا گفت: بانک سینا بیش از 50 درصد منابع سپرده‌ای هر استان را به‌ صورت بومی به پرداخت تسهیلات در همان استان اختصاص داده است.

بانک سینا بیش از 50 درصد منابع سپرده‌ای هر استان را به مصارف همان استان اختصاص داد

به گزارش روابط‌عمومی بانک سینا، خلیل‌اله مهرابی اظهار داشت: گزارش عملکرد چهارماهه نخست سال جاری بانک سینا نشان می‌دهد که در تمامی استان‌های کشور، بیشتر از 50 درصد منابع سپرده‌ای هر استان به اعطای تسهیلات در همان استان تخصیص یافته است.

 وی با اشاره به اینکه بانک سینا هم راستا با سیاست‌های دولت مردمی و بخشنامه‌های بانک مرکزی، نظارت دقیقی بر مصارف و اعطای تسهیلات دارد، ادامه داد: همواره این دغدغه در نظام اقتصادی وجود داشته است که منابع استان‌ها در سایر مناطق به‌ویژه در پایتخت مورد استفاده قرار گیرد اما در بانک سینا با توجه به وجود رویکرد مسئولیت‌های اجتماعی و اختصاص تسهیلات به مناطق هدف بنیاد مستضعفان، از یک‌سو تلاش شده است با نظارت بر تخصیص منابع هر استان، تلاش شود تا حداقل 50 درصد منابع سپرده‌ای هر استان در همان منطقه مصرف شود و از سوی دیگر، در راستای کمک به رشد و توسعه متوازن تمامی مناطق، حمایت بیشتری از برخی مناطق کم‌تربرخوردار نیز صورت گیرد.

 معاون بانکداری بانک سینا گفت: عملکرد چهارماهه نخست سال جاری نشان می‌دهد که در همه استان‌ها نسبت 50 درصدی رعایت شده اما نمونه‌هایی هم وجود داشته است که در برخی استان‌ها نسبت مصارف به منابع در آن‌ها از صد درصد نیز بیشتر شده است. به عنوان مثال، نسبت خالص مصارف به منابع بانک سینا در استان ایلام از ابتدای سال جاری تا روز 24 تیرماه حدود 230 درصد، در استان خراسان شمالی حدود 220 درصد، در هرمزگان حدود 190 درصد، در خراسان جنوبی حدود 179 درصد و در زنجان نیز حدود 175 درصد بوده است.

 وی افزود: در ساختار جدید بانک سینا، ساختاری تحت عنوان مدیریت امور بررسی و نظارت اعتباری ایجادشده است که یکی از وظایف این مدیریت ایجادشده، کنترل نسبت‌های مصارف به منابع در استان‌هاست.

گفتنی است تیرماه سال جاری نیز وزیر امور اقتصادی و دارایی بر لزوم تخصیص حداقل 50 درصد از سپرده‌های هر استان به پروژه‌های عمرانی یا تسهیلات خرد همان استان تأکید کرده بود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied