شمانیوز
شما نیوز

لاغری | کاهش وزن

کاهش وزن با رژیم دارچین | تاثیر دارچین بر لاغری

در مقاله زیر از تاثیر دارچین بر چربی سوزی آگاه می شوید.

کاهش وزن با رژیم دارچین | تاثیر دارچین بر لاغری

دارچین یکی از ادویه‌های بسیار خوشبو و خوش‌طعم است. امروزه مصرف دارچین به شکل‌های مختلف از جمله دمنوش و چای دارچین، ترکیب دارچین و عسل، عرق دارچین و… برای بهره‌مند شدن از خواص درمانی این ادویه رایج است. در طب سنتی برای دارچین خواص بسیار زیادی از کمک به لاغری و درمان تنگی نفس گرفته تا کاهش فشار و قند خون و کنترل دیابت و کم کاری تیروئید مطرح می‌شود.

چربی سوزی شکم و کمر با رژیم دارچین

چربی های ناحیه ی شکم و کمر با عنوان چربی های سفید شناخته می شود. این قبیل چربی ها نقطه مقابل چربی های قهوه ای یا خوب قرار دارند که به موجب سلول های میتوکندری حاوی آهن، در مبدل سازی غذا به یک منبع انرژی کمک شایانی می کنند. 

علاوه بر این، چربی قهوه ای از بدن در دمای زیر صفر درجه محافظت می کند و مانع نفوذ سرما در بدن می گردد.

ماده ای به نام سینامالدئید در دارچین وجود دارد که در بدن، موجب تشکیل فرایند ترموژنز می گردد. در فرایند ترموژنز سوخت و ساز بدن بالا می رود و با ارتقای دمای بدن، در طی این فرایند نوعی چربی سوزی و کالری سوزی قوی به ویژه در ناحیه ی شکم صورت می گیرد. 

دارچین علاوه بر چربی سوزی در ناحیه ی شکم و کمر سلولیت های زیر پوستی را نیز به طور کلی از بین می برد.

دارچین

تاثیر رژیم دارچین در کاهش وزن

دارچین دارای خاصیت ضد باکتریایی و ضد التهابی است که با بهبود روند هضم غذا در معده، سلامت بدن را تأمین می سازد و نقش مؤثری در کاهش وزن ایفا می کند. 

در واقع خاصیت آنتی اکسیدانی قوی پلی فنول و چربی سوزی دارچین آن را به بهترین گزینه در خصوص کاهش وزن مبدل ساخته است. این در حالی است که خاصیت اسیدی در چای سبز نیز وجود دارد اما در راستای چربی سوزی مؤثر نمی باشد. 

دارچین با تأثیربخشی بر تمام قسمت های بدن، عملکرد کبد را تحریک می سازد و تمام سموم موجود در بدن را دفع می کند. در طی این فرایند حجم عمومی خون پاک سازی می شود و با کاهش التهابات سلول های چربی، منجر به کاهش وزن در فرد می گردد. 

به عبارتی دیگر، مصرف دارچین منجر به کاهش کلسترول بد و افزایش کلسترول خوب در بدن می شود. در طی این فرایند، کلسترول خون انسان نیز تنظیم می گردد و با متابولیزه ی کربوهیدرات ها زمینه ی کاهش وزن طبیعی فرد فراهم می شود.

یک قاشق چای خوری دارچین دارای 6/1 گرم فیبر است. مکانیزم بدن انسان به گونه ای است که قادر به هضم فیبر های خوراکی نمی باشد. بدین جهت با باقی ماندن فیبر ها داخل معده، فرد احساس سیری می کند. 

از سری مزایای دیگر دارچین می توان به بهبود بیماری هایی نظیر ایدز، آلزایمر، زخم های مزمن، کاهش سردرد و سفت شدن بافت های عضلانی اشاره کرد.

رژیم لاغری دارچین

بررسی ها و تحقیقات صورت گرفته از دانشگاه بریتانیا حاکی از آن دارد که پیروی از رژیم لاغری دارچین، حدود 50 درصد نسبت چربی سوزی را به سایر رژیم های لاغری افزایش می دهد. برای این منظور مصرف کنندگان می توانند در وعده ی صبحانه 500 میلی گرم دارچین، در وعده ی ناهار 1000 میلی گرم و در وعده ی شام حدود 500 میلی گرم دارچین میل کنند.

رژیم لاغری دارچین در بازه ی زمانی پنج روزه بازدهی بسیار مناسبی دارد. مصرف کنندگان می توانند این مقدار دارچین را به روش های مختلف نظیر همراه با شکلات داغ یا آغشته سازی به سیب زمینی، قهوه، شیرینی، سالاد و وعده های غذایی مورد استفاده قرار دهند.

راهکارهایی در خصوص افزایش چربی سوزی در رژیم دارچین 

مصرف دارچین به تنهایی و به صورت غیر اصولی موجب کاهش وزن نمی گردد. بدین جهت نوعی افزودنی هایی توسط متخصصان تغذیه در نظر گرفته شده است که در تشکیل رژیم غذایی سالم مؤثر می باشد.

دارچین به همراه عسل

ترکیب دارچین و عسل یک ترکیب فوق العاده شگفت انگیز است که با متوقف سازی روند تجمع چربی در بدن، کمک شایانی به کاهش وزن می کند. در واقع عسل به موجب افزایش سرعت متابولیسم بدن، نوعی ماده ی طبیعی و مؤثر در کاهش وزن به شمار می آید.

به منظور تهیه ی دمنوش دارچین و عسل می توانید نصف قاشق چای خوری دارچین و نصف قاشق چای خوری عسل را به یک لیوان حاوی آب گرم (ترجیحا جوشانده شده) اضافه کنید. توصیه می شود دمنوش عسل و دارچین را صبح ها با معده خالی و شب ها قبل از خواب میل نمایید.

در حقیقت ترکیب عسل و دارچین در رژیم های غذایی با انگل زدایی و از بین بردن قارچ های موجود در سیستم گوارش، از شکل گیری مشکلات گوارشی جلوگیری می کند. بدین جهت فرایند کاهش وزن را تسریع می بخشد.

مخلوط دارچین به همراه سرکه سیب

برای تهیه ی دمنوش دارچین و سرکه سیب می توانید یک لیوان آب و نصف چوب دارچین را با هم ترکیب کنید و به نقطه ی جوش برسانید. پس از مدتی یک قاشق چای خوری سرکه سیب را به دمنوش اضافه کنید و هر روز صبح به صورت ناشتا آن را میل نمایید.

سرکه سیب حاوی خاصیتی مشابه با دارچین است که با خواص ضد باکتریایی و ضد عفونی کننده در کاهش التهابات نقش مؤثری ایفا می کند. تحقیقات انجام شده در مزایای سرکه سیب حاکی از آن دارند که سرکه سیب موجب کاهش اشتها در فرد می شود و با افزایش مدت زمان سیری در کاهش وزن نقش دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied