شمانیوز
شما نیوز

گفت‌وگوی اختصاصی شمانیوز با محمدرحیم مرتضوی؛

اقدامات شهرداری منطقه ۹ تهران در حوزه آسیب‌های اجتماعی

شهردار منطقه ۹ تهران، راه‌اندازی مددسرای عمومی برای فصول سرد و گرم سال توسط این منطقه برای اسکان افراد بی‌سرپناه با امکانات بهداشتی و غذای گرم به همراه مرکز فوریت‌های اجتماعی برای درمان معتادان را از جمله اقدامات انجام‌شده توسط این منطقه در حوزه آسیب‌های اجتماعی عنوان کرد.

اقدامات شهرداری منطقه ۹ تهران در حوزه آسیب‌های اجتماعی

به گزارش شمانیوز، سیدمحمد رحیم مرتضوی شهردار منطقه ۹ تهران در یک گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار شمانیوز به بیان اقدامات انجام شده در حوزه آسیب‌های اجتماعی توسط این سازمان پرداخت و گفت: برای فصل سرما یک مددسرای عمومی مجهز به گرمخانه در بزرگراه فتح در این منطقه راه‌اندازی شده است. 

وی افزود: این مددسرا با داشتن یک فضای تمیز، بهداشتی و بانشاط، همه روزه میزبان افراد بی‌سرپناه برای استراحت یا سکنی‌گزینی است. افراد نیازمند به سرپناه و یا استراحت می‌توانند با مراجعه به این مددسرا در فصل سرما از محیط گرم و در فصل تابستان از فضا و امکانات خنک‌کننده آن استفاده کنند. 

مرتضوی با تاکید بر محیط کاملا بهداشتی این مرکز، اظهار کرد: در موقع مراجعه افراد، لباس‌های آنها تحویل گرفته می‌شود و لباس تمیز برای استراحت به آنها داده می‌شود. روتختی‌ها، پتوها و روبالشتی‌ها به صورت هر روزه پس از خروج نفرات شسته و تعویض می‌شود. 

شهردار منطقه ۹ تهران با اشاره به دیگر امکانات تدارک دیده شده توسط این منطقه برای افراد بی‌سرپناه، بیان کرد: علاوه بر این، همه‌ساله اتوبوسی در فصل زمستان در میدان آزادی تهران مستقر می‌شود تا افرادی که نیازمند جای استراحت هستند از محیط گرم این اتوبوس به جای خوابیدن در پارک‌ها و خیابان‌ها بهره ببرند.  

وی با بیان اینکه جمع‌آوری افراد بی‌سرپناه توسط اورژانس اجتماعی انجام می‌شود، تصریح کرد: این افراد پس از جمع‌آوری توسط اورژانس عمومی به مددسرای عمومی منتقل می‌شوند تا در آنجا پس از استحمام و برخورداری از غذای گرم در محیط بانشاط و کاملا بهداشتی به استراحت بپردازند.  

محمدرحیم مرتضوی، برگزاری کلاس‌های آموزشی برای معتادان از دیگر اقدامات انجام شده توسط شهرداری منطقه ۹ در حوزه آسیب‌های اجتماعی برشمرد و افزود: برای این منظور یک مرکز فوریت‌های اجتماعی با همکاری سازمان مشارکت‌ها و خدمات اجتماعی در مجاورت مددسرای عمومی بزرگراه فتح راه‌اندازی شده است تا در جهت درمان، آموزش و رفع چالش‌های درمانی به معتادان یاری برسانند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied